​Sony lanserer ny smarttelefon i super-mellomklassen: Xperia XA2

• Xperia XA2 er utrustet med Sonys 23MP Exmor RSTM kamera og har i tillegg et 8MP Exmor RTM selfie-kamera som tar bilder i 120° supervidvinkel
  • Elegant, kantløs design med ramme av anodisert aluminium
  • Støtte for Dual SIM og nye netttjenester som Voice over LTE og Voice over WiFi
  • Kommer i fire ulike farger; sølv, svart, blå og rosa

Mellomklasse blir premium

Under CES 2018 presenterer Sony nye Xperia XA2 – selskapets nyeste tilskudd i den populære super-mellomklassen. Xperia XA2 er elegant utformet med myke avrundede kanter og inneholder Sonys kamerateknologi og kraftfulle ytelse.

– Det vi kaller super-mellomklasse startet som en idé basert på at vi ville nå ut med våre spennende nye teknologier til flere segment på mobilmarkedet. Rett og slett gjøre teknologien tilgjengelig for flere brukere, sier Rikard Skogberg, PR- og produktsjef på Sony Mobile i Norden.

– Xperia XA2 inneholder samme verdensledende frontkamera-teknologi som vi introduserte i vår XZ-serie og nå lanserer vi støtte for ny netteknologi for 4G- og WiFi-samtaler, også i mellomklassen. Vi ser på 2018 som et gjennombruddsår, og vi gleder oss til å vise fram ytterligere innovasjoner på tvers av hele Xperia-serien i løpet av de neste månedene.

Xperia XA2 – sofistikert kamerateknologi og ytelse i elegant design

Xperia XA2s kraftfulle 23 MP-kamera kombinerer Sonys store 1/2,3" Exmor RSTM mobilsensor, med ISO 12 800-følsomhet for optimal bildeforbedringsfunksjonalitet, til og med når det er dårlige lysforhold.

Kameraet har støtte for 4K filminspilling, slik at det du lager er skarpt og har best mulig farge. Mobilen har kapasitet til å spille inn i 120fps slow motion, noe som gir brukeren mulighet til å fange handlingen og bevegelser på en unik måte. Frontkameraet med 8MP har 120° super-vidvinkel og er perfekt for gruppebilder eller naturmotiv.

Den 5,2-tommer store full HD-skjermen er lyssterk, skarp og byr på stor fargeskala. Du låser enkelt opp mobilen med den integrerte fingeravtrykkssensoren som sitter montert på telefonens bakside. Telefonen er elegant designet med en ramme av anodisert aliminium, med diamantkuttet overflate i topp og bunn, noe som fremhever den industrielle skjønnheten. Skjermen sitter sømløst montert mot metallrammen og designet knytter seg på lekkert vis til den velkjente Xperia ”loop surface” –formen, med jevn krumning og symetrisk layout, som gir et slankt og behagelig utseende. Xperia XA2 er laget for å tåle mer, takket være det slitesterke Corning® Gorilla®-glasset.

Høykapasitetsbatteriet på 3 300 mAh, kombinert med Qualcomms® SnapdragonTM 630 mobilplattform, innebærer at du kan gjøre mer av det du elsker, med et jevnt og raskt prestasjonsnivå. Sonys smarte ladeteknologi Smart Stamina forlenger brukertiden og funksjonene Battery Care og Qnovo Adaptive Charging sørger for at batteriet holder lenge. XA2 har også funksjonen hurtigladning, som gir deg timer med brukertid med bare noen minutters ladning (krever Quick Charger UCH12W).

Xperia XA2 lanseres med Android 8.0 OreoTM, støtte for Dual SIM og støtter nettjenester som Voice over LTE og Voice over WiFi med utvalgte operatørpartnere i Norge.

Modellen lanseres i februar i de fire fargene: sølv, svart, blå og rosa.

Anbefalt utpris i Norge er 3490 kr.

Xperia L2

Parallellt med Xperia XA2 lanseres også Sony Xperia L2: en smartmobil utstyrt med stor skjerm, batteri med ekstra lang holdbarhet og avansert selfie-kamera. Frontkameraet kan fotografere med 120° super-vidvinkel og er perfekt for selfies, mens hovedkameraet med 13MP levererer skarpe og gode mobilfoto.

Den 5,5-tommer store HD-skjermen er perfekt tilpasset slik at du kan kose deg med video, nettsurfing og oppdatere deg på sosiale medier mens du er på farten, og takket være 3 300 mAh-batteriet kan du gjøre mer av det du elsker. Xperias intuitive smarte ladeteknologi sørger for at batteriet holder seg friskt hele sin levetid. Mobilen låses enkelt opp med fingeravtrykksensor på baksiden.

Xperia L2 lanseres med Android 7.1.1 Nougat, støtte for Dual SIM samt støtte for nye nettjenester slik som Voice over LTE og Voice over WiFi med utvalgte operatørpartnere i Norge.

Modellen vil være tilgjengelig i svart med reflekterende sider i Xperias velkjente "loop surface-design”.

Xperia L2 lanseres i februar og vil ha en anbefalt utpris på på 2290 kr.

Nytt Xperia-tilbehør

Samtidig med lanseringen presenteres også et nytt Style Cover Stand i svart og sølv til Xperia XA2.

Mono Bluetooth® Headset MBH22 er et nytt in-ear Bluetooth-headset som kombinerer subtil design med høy prestasjon. Med opp til seks timers samtaletid kan du bruke den sammen med Google Assistant for å blant annet kontrollere musikken din.

For mer information, kontakt gjerne:

Rikard Skogberg, nordisk PR- og produktsjef, Sony Mobile Communications

rikard.skogberg@sonymobile.com, +46 (0) 705 49 49 23

Mer informasjon og høyoppløste bilder finner du: her

Spesifikasjoner Xperia XA2 og Xperia L2

Clear Phase™

Dynamic Normaliser

Skjerm 5.2” FHD 1080p 5,5” HD 720p
Oppkobling Wi-Fi, Bluetooth® 5.0, NFC, USB Typ C Wi-Fi, Bluetooth® 4.2, NFC, USB Typ C
Minne RAM 3GB 3GB
Flashminne opp till 32GB flashminne opp till 32GB flashminne
Minnekortplass microSD™ kort - upp till 256GB (SDXC) microSD™ kort - upp till 256GB (SDXC)