​Sopra Steria inngår ny driftsavtale med Trondheim kommune

Sopra Steria fortsetter sitt engasjement med drift av Trondheims kommunes IT-systemer, og utvider med ytterligere IT-sikkerhetstjenester fra Datametrix og Telenor Security Operation Center.

Sopra Steria har siden 2011 jobbet tett med Trondheim kommune for å forberede og modernisere IT-tjenestene til kommunen. Selskapet leverer trygg og stabil drift av virksomhetskritiske systemer til det beste for Trondheim kommune og dens innbyggere.

IT-sjef i Trondheim kommune, Bjørn Villa, sier at de nå har signert en ny applikasjonsdriftsavtale med Sopra Steria.

– En god leverandørrelasjon videreføres med nye tjenester, bedre pris og økt fokus på informasjonssikkerhet, sier han.

Vokser i Trondheim

Sopra Steria har de siste årene etablert seg som en ende-til-ende-leverandør i Trondheim. Selskapet har 40 medarbeidere i nye lokaler på Brattørkaia. Sopra Steria har nylig ansatt flere nye ledere i Trondheim og forventer sterk vekst i regionen. Selskapet har flere store offentlige og private virksomheter på kundelisten.

Kontaktpersoner:

* Trondheim kommune, IT-sjef Bjørn J. Villa, mobil 416 73 686

* Sopra Steria, markeds -og kommunikasjonsdirektør Kristin Blix-Elton, mobil 970 28 616,

* Sopra Steria, Managing Director - Infrastructure Management Nordics, Odd Inge Bjørdal, mobil 975 24 118

• Data, telekom, IT

Sopra Steria er et ledende internasjonalt konsulentselskap med en av markedets mest omfattende tjenesteporteføljer innen digitalisering. Selskapet tilbyr strategiutvikling, IT-rådgivning, infrastruktur- og systemutvikling, digitale løsninger og drift. Sopra Steria bistår store private og offentlige organisasjoner i Skandinavia med å ta et digitalt lederskap innen sin bransje. Selskapet har 40 000 medarbeidere i 20 land, og hadde en omsetning på € 3,7 milliarder i 2016.

I Skandinavia sørger 1300 medarbeidere for en årlig omsetning på 1,8 milliarder kroner