Sopra Steria på topp 10 liste over Europas beste arbeidsplasser

Great Place to Work utroper Sopra Steria til et av Europas aller mest attraktive steder å jobbe.

– Dette er veldig gøy. Vi jobber langsiktig med å være en attraktiv arbeidsplass. Kampen om de beste hodene er tøff både i Norge og internasjonalt. Derfor satser vi på faglig utvikling, spennende utfordringer og en raus delekultur, sier Solfrid Skilbrigt, strategi- og HR-direktør i Sopra Steria Skandinavia.

Fem år som Norges beste

De fem siste årene har Sopra Steria gått til topps i den norske kåringen til Great Place to Work. Selskapet har dessuten gjort det sterkt i den tilsvarende rangeringen i Sverige, samt Danmark og Storbritannia. Nå kommer Sopra Steria også med på listen over Europas beste multinasjonale arbeidsplasser.

– For å være den beste digitaliseringspartneren på markedet, må vi tiltrekke og holde på de beste konsulentene. Dermed er det viktig å bli oppfattet som den mest attraktive arbeidsplassen. Vi har bygget en tydelig internkultur for læring, deling og kontinuerlig utvikling i både formelle og uformelle sammenhenger, sier Skilbrigt

Hun forteller at medarbeiderutvikling står i sentrum for alt Sopra Steria gjør. Selskapet har etablert et eget økosystem for læring, med utviklingsprogrammer, kurs, mentorer, faglige forum og sosiale nettverk.

For å bli vurdert blant de beste multinasjonale arbeidsgiverne, må selskapene først kvalifisere seg igjennom å komme med på tre nasjonale Great Place to Work-lister. I tillegg må virksomheten ha mer enn 1000 ansatte. Minst 40 prosent av disse må jobbe i andre land enn der hovedkontoret befinner seg.

Sopra Steria har totalt 46 000 medarbeidere fordelt på 25 land. Om lag 2 300 av dem jobber i Norge.

Her er de beste multinasjonale arbeidsplassene i Europa:

1. DHL Express
  2. AbbVie
  3. Cisco
  4. Salesforce
  5. Hilton
  6. Hilti
  7. Amgen
  8. SAS Institute
  9. The Adecco Group
  10. Sopra Steria
  11. Specsavers
  12. Grohe
  13. Roche
  14. SC Johnson
  15. Stryker
  16. Cadence
  17. Admiral Group
  18. Novo Nordisk
  19. Adobe
  20. Volkswagen Financial Services

(Kilde: Great Place to Work)

Sopra Steria er Norges ledende konsulentselskap innen digitalisering, og har de siste fem årene blitt rangert som Norges beste arbeidsplass. Som et av Europas største konsulentselskaper, bistår Sopra Steria store private selskaper og offentlige virksomheter med å ta digitalt lederskap.

Selskapet er opptatt av å skape verdi for sine kunder og samfunnet, og har som mål å skape en bedre og mer bærekraftig fremtid.

Sopra Steria har 46 000 medarbeidere i 25 land, og hadde en omsetning på € 4,3 milliarder i 2020.

I Norge sørger 2000 medarbeidere for en årlig omsetning på over 3 milliarder kroner i 2020.