Arild Bjørn Hansen, administrerende direktør i SpareBank 1 Østfold Akershus

SpareBank 1 Østfold Akershus setter ned rentene på lån og innskudd

Med bakgrunn i Norges Banks kutt i styringsrenten 07.05.2020 og en fallende pengemarkedsrente, reduserer vi igjen renten på lån.

For eksisterende privatkunder blir renten på boliglån redusert med inntil 0,30 prosentpoeng, mens for eksisterende bedriftskunder settes lånerenten ned med inntil 0,25 prosentpoeng. Rentenedgangen gjelder allerede fra 25.05.20, slik at våre kunder kan få en rask økonomisk lettelse.

Innskuddsrenten markedstilpasses med virkning fra 13.07.20 for privatkunder og 29.05.20 for bedriftskunder.

Prislisten for nye kunder oppdateres med virkning fra 11.05.20.

Alle kunder som får renteendring vil få informasjon i nettbanken/mobilbanken eller motta brev i posten om hvordan renteendringen påvirker deres lån eller innskudd.

-Hverdagen er så smått på vei tilbake, men tiden fremover er fortsatt usikker - særlig for de av våre kunder og andre som er permitterte eller har mistet jobben. Som lokal sparebank er vi tett på kundene og lokalsamfunnet med et genuint og stort engasjement for å hjelpe dem gjennom krisen og bidra til å få hjulene i gang igjen. Vi opplever stor pågang fra kundene om dagen. Hos oss kan de alltid kan få møte noen å snakke med og få tips og råd for tøffe tider, i tillegg til konkurransedyktige vilkår, sier Arild Bjørn Hansen, administrerende direktør.

Kontaktpersoner:

Adm. dir.: Arild Bjørn Hansen – 911 98 211