Northug vs Klæbo i Kirkebakken Grand Prix

Pressemelding   •   jun 12, 2018 09:51 CEST

For første gang siden Petter Northugs comeback på landslaget skal han kjempe skulder ved skulder med Johannes Høsflot Klæbo om heder og ære. På SpareBank 1 Østlandets facebooksider kan du se hele arrangementet direkte og eksklusivt i full HD!

- Det er første gang etter at Northug returnerte til landslaget at de to kjempene møtes med startnummer på brystet, sider Roald Stene, sponsorsjef i SpareBank 1 Østlandet. Han tror det kommer til å bli en kamp helt inn til målstreken, som ingen av dem har lyst til å tape.

Onsdag 13. juni klokken 17.30 starter det som forhåpentligvis blir en forrykende duell mellom de to langrennskjempene.

Direktesendt på Facebook

- På grunn av fotball-VM hadde ikke TV2 eller NRK anledning til å dekke arrangementet, sier Stene.
Derfor valgte banken å hyre inn et produksjonsteam og sende Kirkebakken Grand Prix direkte selv, via Facebook.

SpareBank 1 er hovedsponsor for langrennslandslaget. I tillegg er SpareBank 1 Østlandet sponsor for Kirkebakken Grand Prix og for flere av utøverne på landslaget.

For å se sendingen må du logge deg inn på Facebook og søke opp SpareBank 1 Østlandets side. Der kan du følge hele arrangementet direktesendt i full HD.

- Dette blir like bra som om TV2 eller NRK skulle produsert det, full kameraproduksjon og med egne kommentatorer, sier Stene.

Jan Kristian Bjørn og Jon Anders Gaustad er kommentarer i bua. Avle Christen Bjørn er utegående reporter.

Stjernespekket startfelt

I tillegg til Northug og Klæbo, blir også Martin Johnsrud Sundby, Simen Hegstad Krüger, Maiken Caspersen Falla, Ingvild Flugstad Øsberg og Krista Pärmäkoski å finne på startstreken. Disse, sammen med mange andre, vil konkurrere i øvelsene Sprint og Mixed Teamsprint. Finalen i Mixed Teampsprint og Sprint går henholdsvis 18.55 og 19.15.

- Dette gleder vi oss veldig til. Vi er første bank i Norge som skal formidle en tv-produksjon av et idrettsarrangement i egne sosiale kanaler, det må jeg innrømme er litt gøy, sier Stene.

Kontakter SpareBank 1 Østlandet

Roald Stene, sponsorsjef
roald.stene@sb1ostlandet.no

Bjørn-Inge Haugan, kommunikasjonssjef
bih@sb1ostlandet.no

SpareBank 1 Østlandet er Norges fjerde største sparebank og har hovedsete i Hamar. Banken har bortimot 324.000 kunder, 1.100 medarbeidere, 38 kontorer og en forretningskapital på 147 milliarder kroner.