SpareBank 1 har de mest fornøyde forsikringskundene

Fornøyde og lojale forsikringskunder

Norsk kundebarometer forteller hvert år hvilke bedrifter norske forbrukere er mest fornøyd med. I år har forbrukerne kåret SpareBank 1 til bransjevinner innenfor skadeforsikring, både på tilfredshet og lojalitet.

- Dette resultatet forteller at våre kunder stoler på oss, sier Nils Tore Nilsen, leder for personmarked i SpareBank 1 Forsikring.

Kundetilfredshet er det viktigste målet som gjenspeiler kvaliteten i leveransene fra bedriften sett fra kundens ståsted. Oppnådd resultat i Norsk Kundebarometer kan derfor brukes som et troverdig sannhetsvitne på kvalitet.

- Gjensidig tillitt er nøkkelen når det kommer til forsikringsoppgjør. Det gir fornøyde kunder. Vi har også konkurransedyktige betingelser og kombinasjonen med gode digitale løsninger og fysisk tilstedeværelse i hele landet har en avgjørende betydning, sier Nilsen.

I jungelen av annen informasjon som presenteres ovenfor kunder og ansatte ønsker Norsk Kundebarometer at man bruker kundetilfredshet som standard for opplevd kvalitet slik forskningen fastslår. SpareBank 1 Forsikring ble kåret til bransjevinner, foran Tryg og If med knapp margin.

- Forbrukerne blir stadig mer bevisste og det er hard konkurranse på markedet. Derfor fortsetter vi arbeidet med å gjøre det enkelt og oversiktlig å være kunde hos oss, blant annet gjør vi det nå enda enklere å melde skade digitalt, sier Nilsen

Om Norsk kundebarometer

Ratingsystemet til Norsk Kundebarometer baserer seg på oppnådde poeng (gjennomsnitt) etter Norsk Kundebarometers (NKB) indeksmetode på kundetilfredshet. Indeksen er et gjennomsnitt av de fire spørsmålene som inngår i Norsk Kundebarometers tilfredshetsundersøkelse. Resultatene er omregnet til en score som går fra 0-100, hvor 100 poeng er det beste mulige resultatet.

Barcode Intelligence, www.barcode.as, er offisiell administrator av Norsk Kundebarometer