Foto: Specsavers

Specsavers kåret til en av Norges beste arbeidsplasser

I år inntar Specsavers pallplass i kåringen av Norges beste arbeidsplasser og klatrer opp fra fjorårets fjerdeplass. – Man må ha lyst til å yte sitt beste, sier Nina Kleppe, administrerende direktør i Specsavers.

– Vi har et strategisk fokus på trivsel, og det er utrolig stas å klatre opp til pallplassering i årets Great Place to Work-kåring. Vi jobber hele tiden for å skape en varm, raus og mangfoldig kultur, der hvert enkeltmenneske og hver medarbeider er like viktig. Det skal være gøy og lærerikt å gå på jobb i Specsavers, og det tror jeg mange syns det er, sier Nina Kleppe, ny administrerende direktør i Specsavers.

Det kjenner optiker Deni Aminy i Specsavers Gjøvik seg igjen i. Han tror noe av suksessoppskriften for en velfungerende og attraktiv arbeidsplass er å bygge en god kultur internt. Det vil også gagne kundene.

– Man må ha lyst til å yte sitt beste. Vi er en fin gjeng her i Gjøvik og jeg opplever at mange gleder seg til å gå på jobb. Det er noe kundene legger merke til, og det er bra for butikken. I tillegg har vi tett dialog med administrasjonen og de andre butikkene rundt om i landet. Vi heier hverandre frem, og det tror jeg er viktig, sier Aminy.

Gode årsresultater

Specsavers kan juble over mer enn årets rangering i Great Place to Work-kåringen. Resultatene for 2022/2023 viser en vekst på over 6 prosent, og optikerkjeden har ambisjoner om å åpne flere nye butikker i løpet av året. Kleppe, som tok over som ny administrerende direktør i selskapet i mars, er svært fornøyd med tredjeplass og å ta over roret i en spennende tid.

– Det blir utrolig givende å lede en så engasjert gjeng, som virkelig brenner for god øyehelse for alle. Jeg ser frem til å fortsette arbeidet med å bygge kultur og la hver enkelt medarbeider få muligheten til å utvikle seg. Videreutdanning, kurs og ny teknologi er viktige fokusområder for oss. Målet vårt er å kunne nå helt til topps i kåringen, sier Kleppe.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Philip Reiler, PR-sjef Specsavers Norge

Tlf.: 94 80 63 80 / E-post: philip.reiler@specsavers.com

Om Great Place to Work

Organisasjonen Great Place to Work kartlegger kvaliteten på kultur og ledelse i bedrifter. Medarbeiderne som deltar i undersøkelsen, svarer anonymt. GPTW-sertifiseringen tildeles virksomheter som kjennetegnes av høy tillitt og et generelt positivt arbeidsmiljø, og den er basert på data og informasjon om virksomheten, herunder anonyme spørreundersøkelser blant virksomhetens medarbeidere.

Om Specsavers Optikk

Specsavers Optikk ble stiftet i 1984 av optikerne Doug og Mary Perkins og er verdens største privateide optikergruppe. Kjeden teller i dag mer enn 1650 butikker i 10 land. Specsavers etablerte seg i Norge i 2005, har siden da åpnet 85 butikker over hele landet og selger i dag flest briller i Norge.

Philip Reiler

Pressekontakt PR Manager +47 948 06 380
Stine Westlund

Pressekontakt Innfatningsekspert
Arne Aasrud

Pressekontakt Head of Product
Trine Johnsen

Pressekontakt Fagansvarlig og optiker

Specsavers Norway

Specsavers er en optikerkjede med 85 butikker i Norge. Vi tilbyr rimelige kvalitetsbriller, kontaktlinser og synsundersøkelser utført av autoriserte optikere.

Specsavers tilbyr briller i mer enn 1000 forskjellige fasonger og farger. Brillene skal ikke bare gjøre at du ser bra, men også at du ser bra ut! Det er derfor viktig at du blir 100 % fornøyd med valget. Vi har kunnskapen, erfaringen og ekspertisen. Har du et problem, kom innom, så ordner vi det!

www.specsavers.no