Rådgiver Rino Andersen i Spinner Kommunikasjon AS.

Blogginnlegg -

Ny regjering – egne regler

Vi har fått ny regjering. Erna Solberg har satt rekord i antall statsråder. FrP og Siv Jensen er ute. En av rekordårsakene handler om Frps mange justisministre.

Mye er i fritt spill etter at Frp gikk ut av regjering. Storfylket Viken kan ryke før årsskiftet. Du kan sikkert tenke at det er litt rart at FrP kan gi Viken dødsstøtet om du husker hvordan partiet argumenterte da det drev gjennom regionreformen, men sånn er politikk. Så er det åpent om Arbeiderpartiet og andre på Stortinget klarer å meisle ut en strategi for å komme på offensiven. Det handler om kommunikasjon. Trenger du råd for å kommunisere tydelig eller oppnå dine mål, er Spinner Kommunikasjon til for deg.

Ukentlig sender Spinner Kommunikasjon ut nyhetsbrev. Der finner du alltid oversikten over de viktigste hendelsene for deg som er opptatt av verdiskapning og samfunnsutvikling i Drammen og kommunene rundt.

Ukens viktigste hendelser

27. Drammen. Kick-off for nytt nettverk

Drammen har fått et nytt forretningsnettverk. BNI Drammen har kick-off på Quality Hotel River Station. 100 gjester er registrert.

27. Drammen. Næringsutvalget møtes

Næringsutvalget møtes for første gang. Det skjer på Ypsilon i Drammen. Etter at utvalgslederen har innledet, er det klart for presentasjonsrunde og avklaring av ambisjoner for utvalgets arbeid.

27. Oslo. Møteserie i Viken-komiteene

Utdanningskomiteen starter møteserien for Vikens mange komiteer. Utdanningspolitikerne møtes i Galleriet i Oslo mandag, så går det slag i slag med møter for næring, kultur, plan, samferdsel og finans resten av uka.

27. Oslo. Møtefri på tinget

Litt slapp møteuke på Stortinget. Mandag og fredag er det fridager. Europarådet har møter i Strasbourg hele uka ,og Nordisk råd møter mandag og tirsdag i København. Torsdag er det «Sp-dagen». Da er det duket for høring om distriktsmeldingen.

28. Drammen. Fyrtårnsamling

Næringsforeningen inviterer bedrifter til kursopplegg for å bli sertifisert som Miljøfyrtårn. Det skjer i deres egne lokaler i Børsen.

30. Lier. Vei og flerbrukshall i formannskapet

Ny ringvei 4, belønningsmidler for å redusere bilbruk og flerbrukshall er av sakene i formannskapets møte på Glitra.

30. Drammen. Ungdomsråd i bystyresalen

Varaordføreren leder rådet som møtes for første gang i Nye Drammen. Det handler denne gang mest om å bli kjent med hva rådet er, hvilken rolle det har og hva som forventes.

Rino Andersen

Pressekontakt PR- og kommunikasjonsrådgiver 90 88 18 28

Gir råd og produserer innhold med journalistisk kvalitet.

Spinner Kommunikasjon AS hjelper din virksomhet til å fremstå ensartet i alle kanaler. Snakk med oss om strategisk kommunikasjon, innholdsproduksjon, presse- medie- og myndighetskontakt.

Spinner Kommunikasjon AS
Nedre Storgate 37