Rådgiver i PR og kommunikasjon, Rino Andersen.

Blogginnlegg -

Nyhetsbrev - uke 40: Ikke kødd med klima

Skal du vinne morgendagen, må du ta klima på alvor.

Da kan du ikke som statsminister Erna Solberg, som på gata i New York rettet blikket inn i TV-kameraet og sa Greta Thunberg kunne holdt seg til fritiden med sitt klimaengasjement. Det står til stryk.

Klimaendringer er den enkeltsaken som bekymrer flest. Det er den eneste saken som skaper bekymring hos et flertall av dem som ble spurt i alderen 20 – 35 år, viser en omnibus First House bestilte og fikk gjennomført i sommer.

Suksessoppskrift er å være på lag med framtida. Det er bare å finne fram FNs bærekraftplakat og ta en realitetssjekk. Er du ikke innafor, må du legge om, og spiller du på lag med framtida handler det om å kommunisere det. Trenger du råd og hjelp for å lykkes, er Spinner Kommunikasjon her for deg.

Ukens viktigste hendelser

Skoleåret er knapt i gang før det er pause, sier noen. Denne uka er det uansett skolefri i Drammen og kommunene rundt.

Toppsjefene tar høstferie. Næringsforeningen har ikke et eneste møte i uke 40. Uken etter er det igjen full fart både her og der.

Stortinget avslutter sommerferien. Mandag 30. september er det igjen møtevirksomhet i landets viktigste møtesal.

Det 164. Storting åpnes. Da er det høytid i Stortingssalen. På Eidsvolls plass serveres saft og kaffe. For politikerne er torsdagen best: Da er det trontaledebatt.

Sturle Brustad slo gjennom med romanen Anarchy in Åmot i 2007. Torsdag står han på bibliotekscenen i Drammen og snakker om endringssamfunnet: Nedbemanning, omorganisering, snuoperasjon og milliardkutt rammer hvem som helst. Engstelse, sinne og galgenhumor er stikkord i hans nye roman Krone Chokolade.

Fra Krøllhår til Harrods. Om Jensen Møbler, heter det i invitasjonen til Drammen Rotary som møtes på Hotel Scandic Ambassadeur på Strømsø.

Vil du ha ditt eget nyhetsbrev rett i innboks hver mandag morgen? Da kan du melde deg på her.

Rino Andersen

Pressekontakt PR- og kommunikasjonsrådgiver 90 88 18 28

Gir råd og produserer innhold med journalistisk kvalitet.

Spinner Kommunikasjon AS hjelper din virksomhet til å fremstå ensartet i alle kanaler. Snakk med oss om strategisk kommunikasjon, innholdsproduksjon, presse- medie- og myndighetskontakt.

Spinner Kommunikasjon AS
Nedre Storgate 37