BÅDE JCP OG FIELDWORK VANT

Det ble seier til begge byråene i BEA World: The International Festival of Events and Live Communication.

• JCP vant tre gull og én bronse på BEA-world awards i Milano. Det ble gull i kategorien årets interne event og en tredjeplass i «Use of technology». JCP fikk også pressens egen pris for måten de hadde satt publikum i fokus, og i tillegg gull for årets kreative produksjon:

• Fieldwork vant gull i Best B2C-event med caset Gullruten - Bringing the Norwegian "Emmys" back to LIVE, sammen med Nordisk Film TV:

- Vi er veldig stolte. B2C kategorien er en av de gjeveste kategoriene å vinne, sier CEO i Fieldwork Øystein Johanssen.

Byråer fra 40 land konkurrerte på den internasjonale prisutdelingen.

JCP's prisvinnende grep var et on-demand Netflix-inspirert event.

- Konsulentselskapet Sopra Steria skulle arrangere skandinavisk kick-off for 1600 ansatte. Organisasjonen jobber til daglig med digitalisering for sine kunder, og da må vi som byrå også tenke annerledes, sier kreativt ansvarlig for prosjektet, Pål Mathisen.

Sopra Sterias ønske var å fokusere på valgfrihet for individet, men samtidig fokusere på det kollektive og hva man kan få til sammen.

- Vi fikk da ideen til å skape et brukerstyrt event der deltakerne selv bestemmer hva som skal skje. Et slags eventenes Netflix, sier Mathisen.

Prosjektleder for eventet på Sopra Steria sin side, Nana Stojanovic, er stolt av at arrangementet har fått hele tre priser:

- Vi ønsket å overraske våre 1600 skandinaviske medarbeidere med et annerledes konsept. JCP både utfordret oss på innhold og møtte våre ønsker og behov hele veien. Vi opplever at vi har et tett og nært samarbeid med en leverandør som forstår oss svært godt. Jeg tror det er nøkkelen til at dette unike arrangementet, som vi opplever at speilet vår interne kultur, har fått disse utmerkelsene, sier hun.