Dobling av sponsorinntekter

Dobling av sponsorinntekter

Storhamar Håndball når målet om 4,2 millioner kroner i sponsorinntekter. Det er nesten en fordobling på kun to år.

Styreleder Øystein Holtet forteller til Hamar Arbeiderblad at klubben har jobbet systematisk med sponsorene og brukt det nettverket de har samtidig som de har vært systematiske på å oppsøke mulige sponsorer.

- Vi har møtt et marked, etter at vi ryddet opp gjelden, som har vært veldig positive til oss og håndballen. De var lunkne i starten, men det er blitt mer og mer positivt, sier styrelederen til Hamar Arbeiderblad.

Holtet forteller videre at økningen også kan ha sammenheng med flytting fra Prestrudhallen til Boligpartner Arena, hvor det er bedre muligheter til profilering av sponsorene.

I januar i år ble det klart at Heidi Løke vil fortsette håndballkarrieren i Storhamar. Etter signeringen av Løke satte klubben i gang et eget prosjekt.

- De ekstra inntektene vi får knyttet til det utgjør cirka en million kroner, og det er ene og alene på grunn av henne, sier Holtet.

I tillegg til dobling av sponsorinntektene er også antallet sponsorer er fordoblet.

- Vi har fått veldig mange små sponsorer, og noen få store, i tillegg til det vi hadde i 2015. Av de 4,2 millionene så representerer de store sponsorene 1,5 til 2 millioner, resten er små, forklarer styrelederen, som med «små sponsorer» mener de som sponser alt fra 15.-40.000 kroner i året, forteller Holtet til Hamar Arbeiderblad.

Tekst: Julie Skrøder

Vegard Arntsen

Pressekontakt Daglig leder i Sponsor Insight PRESSE: Ressursperson i forhold til sponsing, tall og statistikk 934 32 655

Welcome to Sponsor- og Eventforeningen !

0166 oslo