Entelios og skiskyting

Entelios og skiskyting

Nylig samlet Agder Energi tre av sine markedsselskaper i bedriftsmarkedet under den nye merkevaren Entelios. Nå er de sponsor av det norske landslaget i skiskyting for denne sesongen.

Konstituert generalsekretær i Norges Skiskytterforbund, Stig Flatebø, håper de kan være med å bidra til en suksessfull reise for Entelio

Entelios leverer klimavennlig energi, tjenester og produkter i det europeiske bedriftsmarkedet. Bakgrunnen for sponsorsamarbeidet er målet om å bygge en felles kultur i den nye organisasjonen, ved å samle kunder, ansatte og leverandører rundt en idrett som er populær i hjemmemarkedene for Entelios, opplyses det i en pressemelding.

- Nå starter jobben med å skape fellesskap, engasjement og tilhørighet, og det tror vi skiskyting generelt og det norske landslaget spesielt kan hjelpe oss med, sier Atle Knudsen, administrerende direktør i Entelios Norden.

Entelios blir ikke synlig på utøvernes utstyr eller klær, men ønsker å bruke utøvere og støtteapparat til å bygge intern stolthet, skjerpe konkurranseinstinktet og lære mer om hvordan yte maksimalt under høyt press.

- Vi opererer i et marked hvor utviklingen skjer raskt. Da er det naturlig at vi henvender oss til noen av verdens beste idrettsutøvere for å lære om mental styrke, utholdenhet, spurtegenskaper og ro i avgjørende øyeblikk, forklarer Knudsen.

Norges Skiskytterforbund gleder seg også til å samarbeide med Entelios.

- Skiskyting er meget populært i både Norge, Sverige og Tyskland, noe som sammenfaller bra med den satsingen Entelios nå har startet på. Vi håper derfor at våre profiler og prestasjoner skal være med å bidra til en suksessfull reise, sier konstituert generalsekretær i Norges Skiskytterforbund, Stig Flatebø.

Entelios har allerede planlagt samlinger under VM i Östersund og i Holmenkollen og ser frem til faglig påfyll og kappestrid.

- Jeg ser frem til samlingene og landskampene vi får i vinter. Det er alltid gøy å slå svenskene, spesielt med to sørlendinger på laget, sier Atle Knudsen, som selv kommer fra Sørlandet.

Velkommen til Sponsor- og Eventforeningen !