Oilers nummer fem

Oilers nummer fem

Stavanger Oilers har klatret to plasser opp fra i fjor - på rankingen av norske sponsorobjekter.

Oilers klatret fra syvende til femte plass på den årlige sponsorundersøkelsen fra Sponsor Insight, med sine sponsorinntekter på i overkant av 50 millioner kroner i året.

Av landets 16.000 sponsorobjektet er Oilers nummer fem, og tilhører dermed toppen i norsk idrett. Av klubblag er det kun Rosenborg som drar inn flere sponsorkroner enn byens hockeylag, skriver Stavanger Aftenblad.

Bak klubben på listen finner vi blant annet Viking, Norges Idrettsforbund og Brann.

- Vi er stolte og ydmyke over å ha en merkevare som står så sterkt, sier den nyansatte markedssjefen Lars-Peder Nagel til Aftenbladet.

Analyse- og rådgivningsselskapet Sponsor Insight har gjennomført undersøkelsen ved å intervjue rundt 2000 av sponsorene. Rangeringen er basert på antall sponsorkroner klubben får inn hvert år.

Stavanger Oilers har totalt 220 samarbeidspartnere, skriver Stavanger Aftenblad.

- Det produktet vi har å tilby samarbeidspartnerne står seg bra. Det handler om totalpakken. Til neste år ønsker vi å øke sponsorbudsjettet, og dermed forsvare femteplassen i konkurranse med andre dyktige aktører, sier Nagel til Stavanger Aftenblad.

Til tross for trange tider i regionen har klubben klart å opprettholde og å øke sponsorbudsjettet de siste tre årene, men de har måttet jobbe for å beholde samarbeidspartnerne. Hvert år er det rundt 100 sponsorkontrakter som må reforhandles, melder Stavanger Aftenblad.

(Kilde: Stavanger Aftenblad)

Vegard Arntsen

Pressekontakt Daglig leder i Sponsor Insight PRESSE: Ressursperson i forhold til sponsing, tall og statistikk 934 32 655

Welcome to Sponsor- og Eventforeningen !

0166 oslo