Stem på din kandidat til Årets Bransjepris

- Din stemme avgjør. Nå er det opp til bransjen å stemme frem vinneren av Årets Bransjepris, sier daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen Hege Mauroy.

I ni av ti kategorier i Sponsor- og Eventprisen avgjør juryen hvem som nomineres og ikke minst, hvem som vinner.

- I Årets Bransjepris er det derimot du, som medlem av foreningen, som bestemmer vinneren, sier Mauroy.

Om Årets Bransjepris: Prisen er skal gå til et selskap, organisasjon eller institusjon som har jobbet målrettet og strategisk med et sponsorprosjekt og/eller event til ekstraordinær inspirasjon og læring for andre i bransjen. Det er ikke søknadsrett i denne kategorien. Vinneren kan kåres på bakgrunn av innsendte søknader til de andre kategoriene eller basert på juryens egne innspill eller tips fra sponsor-/eventbransjen.

- Under her ser du juryens begrunnelser for hvorfor disse fem er nominert. Les, gjør deg opp en mening og stem frem din kandidat innen fredag 18. januar kl. 12.00! oppfordrer Mauroy.

ÅRETS BRANSJEPRIS, de nominerte, i alfabetisk rekkefølge:

• Coop Norge og Røde Kors – for Coop-dugnaden
    Gjennom Coop-dugnaden sikrer Coop og Røde Kors at et tusentalls barn fra familier med svakere økonomi får delta i organisert idrett, på lik linje som sine venner. Ett av Coops sponsorprinsipper er at sponsing skal være en forretningsinvestering hvor samfunnsansvaret synliggjøres - Coop-dugnaden svarer meget godt på begge parametere da prosjektet finansieres gjennom salg av Coops Änglamark-serie, og hvor økt salg gir økt donasjon til formålet. Ta med at omtanke, og at det å gi tilbake til samfunnet er en av konsernets kjerneverdier og egenart, så svarer programmet 100 % på de strategier som er satt. Coop-dugnaden utgjør en enestående forskjell for dem som får støtte – hele 2200 barn bare i 2018. Et helstøpt sponsorkonsept som både inspirerer og imponerer juryen. Coop og Røde Kors gratuleres med en nominasjon til Årets Bransjepris.

• HSMAI Norway – for mangeårige bidrag til å sette fokus på fagområdet event
    HSMAI Norge er den norske grenen av Hospitality Sales & Marketing Association International, en verdensomspennende organisasjon som bidrar til å formidle utviklingen innen reiselivsnæringen og markedsføringsfaget. Gjennom å inspirere, involvere og arrangere samlinger og eventer med temaer som markedsføring og merkebygging har HSMAI vært, og er en viktig kilde til kunnskapsdeling og relasjonsbygging. Ved å arrangere HSMAI Eventprisene for femte gang i Norge fortsetter organisasjonen å bidra til å fremme eventer som et slagkraftig påvirkningsverktøy. HSMAI Norge synliggjør og verdsetter eventbyråenes og bedriftenes mangfoldige og kreative eventer som er i stand til å bevege både deltakernes og ansattes følelser. Dermed skaper de et utstillingsvindu og viser næringslivet verktøyets potensielle påvirkningskraft. Juryen takker HSMAI for å bidra til å sette fokus på fagområdet event og gratulerer med en nominasjon til Årets Bransjepris.

• OBOS – for sitt store nasjonale og regionale engasjement som sponsor innen både kultur og idrett
    "En by med et rikt kulturliv, er et godt sted å bo" sier OBOS, som har en visjon om å bygge fremtidens samfunn og oppfylle nordmenns drøm om egen bolig. Kultur er trygt plantet i strategien og er noe den nominerte lykkes med til gangs på flere flater. Gjennom blant annet programmet "OBOS gir tilbake" støtter boligforvalteren samfunnsnyttige formål med 113 millioner kroner i 2018, og er i tilnærmet særklasse når det kommer til omfanget av sponsorater; fra konserter, festivaler og teaterscener til bredde- og toppidrett, og nærmiljøaktiviteter. OBOS har gjennom minnerike opplevelser, begeistring, innsikt og god relasjon med målgruppen over tid gjort det svært attraktivt å være medlem. Gratulerer med nominasjon til Årets Bransjepris.

• Passion for Ocean – for Passion for Ocean festivalen 2018
    Passion for Ocean har som mål å motivere mennesker, og påvirke næringsliv til å ta valg for havets beste. Gjennom prosjektet Passion for Ocean festivalen har de klart å tilby kunnskapsbaserte opplevelser som styrker folks relasjon til havet, øker deres bevissthet til utfordringer det står overfor samt motiverer til atferd: Passion for Ocean festivalen er folkets hyllest til havet. Festivalen har blitt gjennomført tre ganger og har siste år klart å inspirere opp mot 10.000 besøkende, 140 frivillige og 80 samarbeidspartnere. Passion for Ocean er en organisasjon som inspirerer og motiverer til en bærekraftig utvikling gjennom konkrete eventaktiviteter på en underholdende måte og gjør en meget viktig jobb. Gratulerer med nominasjon til Årets Bransjepris.

• Røde Kors – for sin evne til å utvikle og videreutvikle nye, effektive prosjekter sammen med sine partnere

Frivilligheten utgjør en kraft som samfunnet vårt er helt avhengig av. Røde Kors sine nesten 50.000 frivillige besøksvenner, leksehjelpere, flyktningguider, hjelpekorpsere, trygge voksne, samtalepartnere og aktivitetsledere, bidrar til en bedre og varmere hverdag for tusenvis av mennesker over hele landet. Samtidig bidrar frivillige internasjonalt i krig og katastrofer og redder liv hver eneste dag. Utfordringene er store og ressurskrevende, og behovet for effektiv hjelp er nødvendig.Gjennom tett partnerskap med næringslivet utvikler den nominerte blant annet nye digitale løsninger som bidrar til å redde liv og samtidig rekruttere frivillige med ny og viktig kompetanse. For også å nå bærekraftsmålene til FN er samarbeid med næringsliv helt nødvendig. Juryen er imponert over det langsiktige arbeidet Røde Kors får til med sine partnere i Norge og internasjonalt. Gratulerer med nominasjon til Årets Bransjepris.

Ta meg til avstemning HER