Konsernsjef i Sogn og Fjordane Energi, Johannes Rauboti og Kari Helene Partapuoli, generalsekretær i Plan International Norge. (Foto: Anna Ekre/Plan International Norge)

Tre år til for Plan og SFE

Sogn og Fjordane Energi (SFE) og Plan International Norge forlenger samarbeidet for at flere mennesker skal få tilgang på rent vann.

Om lag halve jordas befolkning lever i områder som opplever eller står i fare for å oppleve vannmangel hvert år, opplyses det i en pressemelding.

- Rent vann er grunnleggende for å skape utvikling for barn. Med bakgrunn i vår visjon Kraft til å påverke framtida, er det naturlig for oss å bidra til å skape utvikling og vekst gjennom å skape en bedre fremtid for barn, sier konsernsjef i Sogn og Fjordane Energi, Johannes Rauboti.

Plan jobber tett med næringslivet for å skape utvikling og SFE har vært en viktig samarbeidspartner for Plan siden 2013.

- Gjennom samarbeidet siden 2013 har vi oppnådd mange gode resultater, og vi er glade for å bygge videre på dette, fortsetter Johannes Rauboti.

San-folket i Zimbabwe er en urbefolkningsgruppe hvor levestandarden er lav. Plan International jobber for å heve levestandarden og med støtte fra SFE vil blant annet stadig flere få tilgang til rent vann.

Rauboti har selv vært på prosjektbesøk i Zimbabwe og sett hva støtten betyr. Han er overbevist om at det er riktig å bidra til rent vann i en ny periode.

- Vi synes det er viktig at næringslivet tar ansvar. I tillegg til at samarbeidet med Plan International skaper stolthet og engasjement internt hos de ansatte, sier Rauboti.

Samtidig vil SFE støtte Plan gjennom en rekke andre aktiviteter, som julegave fra de ansatte til verdi av 50.000 kr. Avtalen er for tre nye år og startet januar 2019.

- Denne avtaleforlengelsen sørger for at enda flere mennesker i Zimbabwe får tilgang til rent vann. Vi har alle et felles ansvar for å bidra til bærekraftsmålene innen 2030. Samarbeid med næringslivet er avgjørende i dette arbeidet, vi er utrolig stolte av at SFE har valgt å forlenge samarbeidet med oss, sier Kari Helene Partapuoli, generalsekretær i Plan International Norge.

Velkommen til Sponsor- og Eventforeningen !