Ny kampanje fra Sporveien: «Vi gir til liv i byen vår»

Ny kampanje fra Sporveien: «Vi gir til liv i byen vår»

Sporveien markerer partnerskapet med Oslo europeisk miljøhovedstad med en kampanje, på stasjoner, t-baner, trikker og busser. Hensikten er å vise hvilken rolle Sporveien og kollektivtransporten spiller i arbeidet med å gjøre Oslo enda grønnere.

EU har kåret Oslo til europeisk miljøhovedstad 2019, i skarp konkurranse med 13 andre byer. Oslo vant fordi byen kan vise til noen av de beste løsningene for en mer klima- og miljøvennlig by. Oslo har gjennom langsiktig arbeid blitt en av Europas mest ambisiøse og handlekraftige byer, blant annet gjennom å styrke kollektivtrafikken og legge til rette for syklende og gående.

Sporveien er samarbeidspartner med Oslo europeisk miljøhovedstad. For å markere samarbeidet har Sporveien sammen med reklamebyrået Dinamo laget en kampanje du nå kan se på T-banen, T-banestasjoner og holdeplasser.

- Enkelt forklart har vi lagd en kampanje som skal minne folk på den sentrale, miljøvennlige og bærekraftige rollen Sporveien spiller for byen vår. Vi ønsker å få fram hvordan Sporveien på flere måter gir liv til byen vår, forklarer kommunikasjonssjef Anette Espeli.

Sporveien markerer også at en 18 meter lang modell av Oslos nye trikk er på plass i hovedstaden.