Miljøuka for studentene i Sørøst-Norge

19.-23. oktober arrangeres Miljøuka 2020 på alle USN sine campuser.

Det vil bli arrangementer daglig med temaer som matredding, redesign, zero waste, økonomisk rådgivning og billig og bærekraftig matlaging. Det vil også bli søppelrydding, grønt fokus i spisestedene og miljøquiz. I tillegg har studentene ved flere campus laget egne arrangementer under Miljøuka-paraplyen, som for eksempel loppemarked og fellesturer.

Det er Studentsamskipnaden i Sørøst-Norge (SSN) som arrangerer Miljøuka, med god hjelp av studenter på de ulike campusene.

- Vi skulle egentlig arrangert Miljøuka i mars med klesbyttemarked, sykkelverksted osv, men denne måtte vi avlyse på grunn av korona. Den varianten vi lager nå er mer digital, men det gode med det er jo at alle kan få med seg alle foredragene, sier ansvarlig for bærekraft i SSN, Heidi Pettersen.

Miljøfond og grønnere livsstil

Under åpningen i Vestfold mandag 19. oktober vil Studentsamskipnaden også lansere Miljøfondet.

- Dette er et fond som studentene kan søke om penger fra til miljøformål, dersom de for eksempel har ulike prosjekter eller har lyst til å starte en grønn forening på sin campus, sier Pettersen.

Hun er glad for å kunne presentere et hyggelig arrangement i disse tider hvor mye annet er avlyst.

- Det er bra at det skjer noe hyggelig for studentene og det er fint å kunne bidra til å sette fokus på en litt grønnere livsstil, sier Pettersen.

Arrangementet vil ha livesendinger hver ettermiddag fra mandag-torsdag. Det er også mulig å være fysisk til stede på arrangementene som skal foregå i Vestfold mandag og tirsdag, og Drammen torsdag.

• Utdanning

• student
  • studenthverdag
  • miljø
  • grønnlivsstil

• Buskerud

Studentsamskipnaden i Sørøst-Norge (SSN) sørger for velferdstilbud til studenter ved Universitetet i Sørøst-Norge, Fagskolen Tinius Olsen på Kongsberg, Politihøgskolen i Stavern, Fagskolen i Vestfold og Folkeuniversitetet i Sørøst-Norge. Vi tilbyr studentboliger ved alle USNs åtte campuser, vi driver spisesteder, treningssentere, studentbarnehager, bokhandlere og samtaletjeneste.

Fredrik Laland Ekeli

Pressekontakt Fagleder presse og organisasjonskommunikasjon 922 24 892