Vårnatt av Axeli Gallen-Kallela. Foto: Stiftelsen Lillehammer museum

Yndlinger og overraskelser

Lørdag 17. februar åpner vi den omfattende samlingsutstillingen SAMLINGEN: yndlinger og overraskelser på Lillehammer Kunstmuseum. Den viser gamle kjenninger og et stort utvalg av verk som museet har ervervet de siste årene.

For et museum er det samlingen som utgjør selve ryggraden, det er den som gir identitet og er grunnlaget for museets særpreg og videre utvikling. SAMLINGEN er en ny utstilling kuratert av direktør Nils Ohlsen med rundt 200 verk fra 1790 og frem til nåtiden fra museets magasin - blant dem mange yndlinger og noen overraskelser. Den nye presentasjonen forteller samlingens historie og belyser viktige aspekter av norsk og nordisk kunsthistorie.

Les mer om utstillingen her.

Kontaktperson Stiftelsen Lillehammer museum: Se under.

Nils Ohlsen

Direktør for Lillehammer Kunstmuseum 40 43 63 63