Kraftig blåse nyhet fra STIHL!

Kraftig blåse nyhet fra STIHL!

STIHL lanserer i disse dager sin nye ryggbårne blåser BR 600. Den er en helt ny maskin som er sterkere og mer effektiv, men som enda ikke er tyngre eller høylytt enn forgjengeren.

Blåsefamilien til STIHL blir dermed fullkommen med de tidligere modellene BR 500 og 550. Alle inkludert BR 600 er utstyrt med STIHL`s 4-MIX motor. Denne motoren gir ekstremt lavt utslipp, et markedsledende lavt støyutslipp samt et høyt dreimoment kombinert med meget god akselerasjon. STIHL`s unike patenterte 4 mix- motor har ingen oljebad i veivhuset som på tradisjonelle firetakts motorer. Her skal det kun brukes oljeblandet bensin som på vanlige totakts motorer. Dette betyr at bruker slipper å tenke på oljenivå og oljeskift som man har gjort tidligere. Maskinen klarer dagens og alle fremtidige kjente krav på utslippsnivå.

BR 600 er utstyrt med et nyutviklet avvibreringssystem som sørger for god comfort slik at rygg og armer blir mindre slitne under lengre tids bruk. En annen grunn til bedre arbeidsmiljø med bruk av maskinen er det ekstremt lave lydnivået. Til tross for sin kraftige effekt er dette markedets laveste lydnivå i klassen. Selges hos STIHL serviserende faghandel i Norge.

Importør: Andreas STIHL AS, tlf: 33 42 05 05, www.stihl.no

STIHL utviklet den første kjedesagen i 1926, deretter har det tilkommet mange produkter for skog og hage. Nå omfatter STIHL-gruppen datterselskaper i ca. 140 land og produksjon i flere land. Ønsker du å vite mer om STIHL konsernet, historie og utvikling, verdensnyheter fra STIHL eller hvor vi finnes representert rundt om i verden; klikk på noen av linkene under.

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14