​Lanserer verdens første trimmetråd med karbonfiber

​Lanserer verdens første trimmetråd med karbonfiber

Det høyteknologiske materialet sørger for at tråden i kantklipperen holder enda lenger enn før.

Karbonfiber er kanskje best kjent som materialet du finner i Formel 1-biler, romferger og andre ting som trenger ekstrem styrke kombinert med lav vekt. Nå kan du imidlertid også utstyre kantklippere fra Stihl med dette høyteknologiske materialet – og dermed slippe å bytte tråden like ofte som før.

Stihl lanserer i år trimmetråden CF3 Pro. Dette er verdens første trimmetråd som har blitt forsterket med karbonfiber, og passer perfekt for både profesjonelle og forbrukere som er avhengige av en kantklipper som tåler litt ekstra.

Takket være den vridde utformingen av tråden, er også plystrelyden man kjenner fra tidligere redusert betraktelig. Det gjør klippingen mer behagelig for alle i nærheten, og kombinert med den nye profilen som sørger for mer effektiv klipping og penere kanter er dette trimmetråden for kunder med høye krav. Karbonfiberforsterkningen gir en enda høyere slitestyrke, slik at man ikke trenger å bytte tråden like ofte som med tradisjonelle varianter.

Noen trimmetråder på markedet finnes med vridd utforming, noen er laget av komposittmateriale og noen har flere materialer. Det finnes imidlertid ingen andre trimmetråder på markedet som har alle disse egenskapene, og heller ingen som har tatt i bruk karbonfiber.

Trimetråden finnes i flere utgaver, og er kompatibel med flesteparten av Stihls kantklippere. Verdensnyheten har en pris som starter på 285 kroner inklusiv merverdiavgift.

STIHL utviklet den første kjedesagen i 1926, deretter har det tilkommet mange produkter for skog og hage. Nå omfatter STIHL-gruppen datterselskaper i ca. 140 land og produksjon i flere land. Ønsker du å vite mer om STIHL konsernet, historie og utvikling, verdensnyheter fra STIHL eller hvor vi finnes representert rundt om i verden. Sjekk www.stihl.no

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14