Lett og kraftfull med høy sikkerhet

Lett og kraftfull med høy sikkerhet

STIHL er spesialisten på motorredskap og verdens mest kjøpte motorsagsmerke.
Ett av våre siste tilskudd er MS 251.  Med høy sikkerhet og brukervennlighet er MS 251 motorsagen for deg som vil ha en svært bra maskin med egenskaper som selv de profesjonelle setter pris på.

Sikkerhet og styrke

­­
Kjedebremsen QuickStop Super er en løsning som løfter sikkerheten til nye høyder. Sagkjedet stopper ikke bare ved et kraftig rykk eller når du manuelt aktiverer kjedebremsen på det fremre håndtaket, men det stopper også på under ett sekund når du slipper det bakre håndtaket. Dette innebærer at kjede ikke er i gang når du ikke er det. Trygt og sikkert ved oppstart, forflytting mm. 2-MIX motoren reduserer drivstofforbruket samtidig som den gir et høyt dreiemoment og rask akselerasjon.

Vedlikehold og brukervennlighet
Det skal være enkelt og greit å vedlikeholde sagen sin. Luftfilteret kan byttes enkelt uten bruk av verktøy. Sammenlignet med MS 250 er rengjøringsintervallene 100% lengre, takket være effektiv forfiltrering. Easy2Start gjør at du lett kan starte sagen ved bruk av mindre krefter, færre rykk og ingen ”kickback”.
Dette vil bli satt stor pris på når armene er trøtte!

Her ser du noen av alle de funksjonene som MS 251 og MS 251 C-BQ er utstyrt med.

Se bifogat Doc.

STIHL utviklet den første kjedesagen i 1926, deretter har det tilkommet mange produkter for skog og hage. Nå omfatter STIHL-gruppen datterselskaper i ca. 140 land og produksjon i flere land. Ønsker du å vite mer om STIHL konsernet, historie og utvikling, verdensnyheter fra STIHL eller hvor vi finnes representert rundt om i verden; klikk på noen av linkene under.

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14

STIHL leverer maskiner og produkter for hage, skog og grøntområder. Via sertifiserte forhandlere tilbyr vi blant annet batteridrevne hagemaskiner som robotgressklippere, hekksakser og gresstrimmere, samt høytrykksvaskere, motorsager, ryddesager og smarte løsninger for både privatpersoner og profesjonelle brukere. STIHL er et globalt konsern med kvalitet og sikkerhet som motto, og vi arbeider for å bidra til en mer bærekraftig fremtid. Konsernet har rundt 20 550 ansatte, og hadde en omsetning på 5,49 milliarder euro i 2022. Det nordiske hovedkontoret ligger i Sverige, med virksomhet i Norge, Danmark og Finland. Les mer på www.stihl.no.