Markedets kraftigste ryggbårne løvblåser

STIHL presenterer markedets mest kraftfulle og behagelige løvblåser, med ny SmartStart. BR 800 har sidestart for å gjøre det enklere for brukeren å starte maskinen mens den henger på ryggen. Den nye løvblåseren har et trinnløst justerbart blåserør samt et håndtak som reduserer vibrasjoner takket være det nye ergonomiske bæresystemet. BR 800 har også et innebygget antivibrasjonssystem som gjør den svært behagelig å bruke.

– Den nye selen med S-formede skulderreimer i kombinasjon med bryst- og hoftesele som alle kan justeres, gir en behagelig bæring for både menn og kvinner. Sidestarten SmartStart har Easy2Start-funksjon som gjør at man ikke behøver å rykke så hardt for å starte maskinen. Du får en enkel start uten at du trenger å ta av deg maskinen, sier Mats Gustafsson, nordisk produktsjef i STIHL.

BR 800 er markedets mest kraftfulle ryggbårne løvblåser, og er tilpasset profesjonelle brukere for effektiv rydding av løv, søppel og kvist på store områder. BR 800 har et av markedets laveste drivstofforbruk, men samtidig kraftig blåsekraft på hele 41 Newton. Det lave drivstofforbruket gjør at driftstiden øker med ca. 20 %, og mer arbeid kan utføres på én tank.

Enkel og verktøyløs justering av både gasshåndtaket og blåserøret gir optimal og individuelt tilpasset ergonomi. BR 800 er enkel å transportere takket være festeanordningen som gjør at blåserøret enkelt kan festes til maskinen.

Rekyler minimeres av det nye rette munnstykket og det stabile styret.

– Med STIHL antivibrasjonssystem har vibrasjonene blitt redusert til en av markedets laveste, samtidig som vi har sørget for at BR 800 gir blåsekraft i toppklasse. Sammenfattet gir det en fantastisk utholdende og effektiv løvblåsing, avslutter Mats Gustafsson.

Til BR 800 inngår styre som standard og leveres sammen med maskinen.

BR 800 C-E

Motor: 4-MIX

Vekt (kg): 11.7

Blåsekraft (N): 41