Ny serie med 18-volts maskiner fra STIHL

Ny serie med 18-volts maskiner fra STIHL

Verktøyprodusenten STIHL har lansert en serie med 18-volts maskiner som er perfekte for hjemmebruk.

- Vi har lansert en helt ny serie med 18-volts maskiner med et innebygd batteri, og som klarer de fleste jobber på en ladning, forteller markedssjef hos Andreas Stihl AS, Pål Virik Nilsen.

Blant produktene som nå kommer med 18-volts batterier er STIHL FSA 45, en ny batterigresstrimmer. Den har justerbar aksling som passer alle kroppstyper, et tilt-hode som gjør at det er enkelt å trimme under busker, benker og kanter. Den er utstyrt med LED-display som viser batteristatus. Videre kan vi nevne plastkniver for lengre driftstid, og at den også kan brukes med tråd, noe som er en fordel ved trimming mot husvegger og fortauskanter.Driftstid med plastkniv er 15 minutter og tråd 8 minutter. Ladetid er 210 minutter, vekten er 2,3 kg og veiledende pris 1490 kroner.

STIHL HSA 45 som er en hekkesaks som er kompakt, ergonomisk og lett å jobbe med. Den er stillegående og kan brukes uten hørselvern, og et LED-display viser batteristatusen. Denne takler grentykkelser på opptil 8 mm, har en driftstid på 40 minutter og en ladetid på 210 minutter. Skjærelengden er 50 cm og vekten kun 2,3 kg. Veiledende pris er 1490 kroner. Den har, som de andre produktene, en egen nøkkel, som gjør at maskinen ikke kan brukes ved oppbevaring og transport.

Blåseren STIHL BGA 45, er også er en del av den nye serien med 18-volts batteri. Den har også LED-display som viser batteristatus og er så stillegående at den kan brukes uten hørselvern. Driftstiden er på ti minutter og ladetiden på 300 minutter. Vekten er kun 2 kg, blåsehastighet på 44 m/s og veiledende pris er 1490 kroner.

STIHL utviklet den første kjedesagen i 1926, deretter har det tilkommet mange produkter for skog og hage. Nå omfatter STIHL-gruppen datterselskaper i ca. 140 land og produksjon i flere land. Ønsker du å vite mer om STIHL konsernet, historie og utvikling, verdensnyheter fra STIHL eller hvor vi finnes representert rundt om i verden. Sjekk www.stihl.no

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14