STIHL Norden lanserer sin første pick-up box hos forhandleren Gårdsman i Jönköping.

STIHL lanserer sin første pick-up box i Norden

Som et ledd i å skape sterke kjøpsopplevelser lanserer STIHL Norden sin første pick-up box. Pick-up boxen installeres hos forhandleren Gårdsman i Jönköping og er en del av konseptbutikken, det blir også den første pick-up boxen i Norden. Løsningen gjør det mulig å hente ut bestillinger, levere inn produkter til service og hente produkter som er ferdige på service, døgnet rundt.

Høsten 2021 åpnet STIHL sin første konseptbutikk i Norden, hos forhandleren Gårdsman i Jönköping. Nå kompletteres den allerede sterke kjøpsopplevelsen med en pick-up box som forbedrer kundeservicen ytterligere. Løsningen består av et romslig skap med flere bokser utstyrt med lås, der kundene kan hente sine onlinebestillinger og håndtere servicesaker – f.eks. levere en maskin på service og hente den etterpå. Skapet er plassert ved siden av butikkens inngangsparti, og man får tilgang via midlertidige PIN-koder som formidles til kundene via digitale meldinger.

Pick-up boxen i Jönköping er den første STIHL lanserer i Norden.
– Løsningen med en pick-up box innebærer fleksibilitet for kunden og øker vår tilgjengelighet. Onlinekunden kan hente ut bestillingen sin, og dessuten både levere inn og hente ut produkter for service, uavhengig av åpningstider, sier Hans Gustavsson, Country Manager for STIHL Sverige.

Konseptbutikken er et sted der hageinteresserte privatkunder og profesjonelle innen skog, grøntarealer og hage kan prøve og kjøpe STIHL produkter samt få service og råd. Satsingen ble gjort for å komme nærmere kunden, og med pick-up boxen håper STIHL å kunne styrke kundeopplevelsen ytterligere.
– Pick-up boxen gir kunden valgmuligheter til selv å kunne styre når og hvordan de vil hente sine bestillinger, og samtidig er den plassert bare et steinkast fra all den kompetansen som finnes inne hos personalet i butikken, avslutter Hans Gustavsson.

Ønsker du mer informasjon, kan du kontakte:
Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager
+46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

STIHL leverer maskiner og produkter for hage, skog og grøntområder. Via sertifiserte forhandlere tilbyr vi blant annet batteridrevne hagemaskiner som robotgressklippere, hekksakser og gresstrimmere, samt høytrykksvaskere, motorsager, ryddesager og smarte løsninger for både privatpersoner og profesjonelle brukere. STIHL er et globalt konsern med kvalitet og sikkerhet som motto, og vi arbeider for å bidra til en mer bærekraftig fremtid. Konsernet har rundt 18 200 ansatte, og hadde en omsetning på 4,58 milliarder euro i 2020. Det nordiske hovedkontoret ligger i Sverige, med virksomhet i Norge, Danmark og Finland. Les mer på www.stihl.no.

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14