Camilla Leikvoll, konserndirektør for personmarkedet i Storebrand er svært fornøyd med den gode responsen på Storebrands fondstilbud i markedet.

Kron, SKAGEN og Storebrand kommer best ut i stor pristest

Storebrands investeringsapp Kron er soleklar vinner i DNs store prissjekk av de mest populære aksjefondene.

Mandag 11. mars publiserte Dagens Næringsliv resultatet av sin omfattende undersøkelse av priser på aksjefond. Avisen har tatt for seg de 60 mest populære fondene hos landets største fondsplattformer.

De tre pallplasseringene går alle til Storebrand. Kron tar førsteplassen, mens SKAGEN kommer som nummer to, og Storebrand rangeres til nummer tre i landet på å tilby billigste fond.

Samtidig topper Kron EPSIs undersøkelse om kundetilfredshet i privatmarkedet for sparing og investering.

Storebrand kjøpte fintek-suksessen Kron for et og et halvt år siden. Konserndirektør for personmarked i Storebrand, Camilla Leikvoll, er naturligvis svært fornøyd med førsteplassen.

– Krons ambisjon, som vi i Storebrand vil videreføre, er å gjøre gode investeringer tilgjengelig for alle. Sånn sett kommer pris alltid til å være viktig, sier Camillia Leikvoll, konserndirektør for personmarked i Storebrand til DN.

Leikvoll påpeker samtidig at det ikke bare er pris som er viktig for Kron-kundene.

– Vi ser i undersøkelser at pris er en av de tingene som gjør Kron populær, men vi vet også at kundene våre trekker frem at vi gjør det komplekse enkelt. Det er vi stolte av, sier Leikvoll til DN.

I tillegg til å være den rimeligste tilbyderen, har også Kron det aller billigste globale indeksfondet her til lands: Kron Indeks Global – med en pris på 0,15 prosent.

Det var totalt 15 tilbydere med i pristest. Du kan lese hele saken hos DN (krever innlogging).

Her kan du lese mer i Finanswatch om kundetilfredsheten i Kron (krever innlogging).