Storebrand deltar på FNs klimatoppmøte

Storebrand deltar på FNs klimatoppmøte

Christine Meisingset, leder for bærekraftige investeringer i Storebrand, deltar på FNs klimatoppmøte i New York. Formålet med møtet er å sette rammene og øke ambisjonene for klimaavtalen som skal signeres i 2015.

Klimaendringene pågår her og nå og har store konsekvenser for våre liv. De er også et alvorlig hinder for økonomisk vekst. FNs generalsekretær Ban Ki-moon har derfor invitert ledere fra hele verden, som alle representerer ulike deler av samfunnet, for å finne konkrete løsninger på utfordringene vi står overfor.

– Dette er for oss en unik anledning til å samarbeide med andre globale aktører om fremtidens klimapolitikk. Klimaendringene, og vårt svar på dem, er en av de viktigste oppgavene for vår fremtid, sier Christine Tørklep Meisingset i Storebrand.

– Mitt innspill blir hovedsaklig å vise hvordan vi som investorer kan bidra gjennom å identifisere de selskapene som er best posisjonert for en bærekraftig økonomi. De som lykkes med den omstillingen, kommer også til bedre å håndtere de utfordringene vi står overfor, og generere bedre avkastning til våre spare- og pensjonskunder, sier Meisingset.