Heidi Skaaret, direktør for personmarked i Storebrand og Morten Andreas Meyer, generalsekretær i Huseierne (Foto: Storebrand).

Storebrand inngår partnerskap med Huseierne

Huseierne har valgt Storebrand som leverandør av boliglån til sine medlemmer. Avtalen gir Huseiernes 225.000 medlemmer gode medlemsbetingelser.

Huseierne har det siste året jobbet med å få på plass en ny leverandør for banktjenester for sine medlemmer, og valget falt på Storebrand.

- Huseierne er en solid forbrukerorganisasjon som jobber for det kjæreste de fleste av oss eier, nemlig hjemmet vårt. Vi er derfor stolte over å ha fått på plass avtalen med Huseierne, sier Heidi Skaaret, konserndirektør for personmarked i Storebrand.

Storebrands mangeårige arbeid for og erfaring med bærekraft var blant det som bidro til at Huseierne valgte Storebrand som sin leverandør av boliglån til medlemmene.

- Vi har solid kompetanse på bærekraftige investeringer og finansielle produkter. Derfor var det ekstra hyggelig at denne kompetansen var noe Huseierne la vekt på i sitt valg. Vi ser fram til å samarbeide med dem for å blant annet gjøre våre boliglånskunder enda mer bevisst på hvilke bærekraftige tiltak som kan gjennomføres i hjemmet, sier Skaaret.

Også Huseierne er godt fornøyd med avtalen:

- Vi i Huseierne ønsker å gi våre 225.000 medlemmer gode medlemsfordeler. Derfor er det gledelig at vi nå kan presentere gode betingelser på den største utgiften knyttet til boligen - nemlig lånet, sier Morten Andreas Meyer, generalsekretær i Huseierne.

Avtalen gjelder fra 31.mars og omfatter tilbud om boliglån med konkurransedyktig rente i Storebrand, i tillegg til gratis flytting og etablering, inkludert tinglysing.

Storebrands ambisjon er å være best på sparing til pensjon. Storebrand skal levere bærekraftige løsninger tilpasset kundens livssituasjon slik at den enkelte får en bedre pensjon, og en bedre verden å gå av med pensjon i. Storebrand har om lag 40 000 bedriftskunder og 2 millioner personkunder, med hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo. Storebrand forvalter over 786 milliarder kroner og er Norges største private kapitalforvalter. Vi jobber målrettet for å nå visjonen: Våre kunder anbefaler oss. Storebrand-aksjen (STB) er notert på Oslo Børs.

Besøk oss på www.storebrand.no og følg oss på twitter @Storebrand_no