Storebrand ønsker Selmer velkommen inn i Ruseløkkveien 14. Foto: 3D estate

Storebrand og Selmer har signert leieavtale: - Vi ønsker Selmer velkommen til Ruseløkkveien 14 i Vika

Med fokus på ombruk av eksisterende kvaliteter og løsninger, skal Selmer og byggets nye leietakere flytte inn i moderne og identitetsskapende lokaler med høy kvalitet.

Advokatfirmaet Selmer og Storebrand Eiendom har inngått en tiårig leieavtale for de fire øverste etasjene i Ruseløkkveien 14 i Vika. Kontordelen av eiendommen fremstår i dag som et énbrukerbygg og skal oppgraderes til et moderne og fleksibelt flerbrukerbygg på en av byens beste adresser. Byggets kontoretasjer ferdigstilles høsten 2023.

─ Vi er svært glade for at advokatfirmaet Selmer valgte Vika og Ruseløkkveien 14 som sitt nye kontor. Nå gleder vi oss stort til å ønske dem velkommen i august 2023, sier Truls Nergaard, leder i Storebrand Eiendom.

Kontoret skal gjenspeile firmakulturen

Selmer har holdt til på Tjuvholmen i over ti år. Når de nå velger å flytte til Ruseløkkveien 14, har noen faktorer vært avgjørende, ifølge administrerende direktør Atle H. Carlsen.

─ I Selmer bygger vi kultur hver dag, og vi har en uttalt målsetting om å ha det beste arbeidsmiljøet i bransjen. Vi har vært på jakt etter lokaler der både bygget og løsningene gjenspeiler vår firmakultur og identitet, og bidrar til å skape den beste hverdagen for våre ansatte.

Carlsen understreker viktigheten av bærekraftige løsninger i utviklingen av nye lokaler.

─ Det skal være tydelig for alle som kommer inn døra, at de er på besøk hos Selmer. For oss går firmaidentitet og nytt design hånd i hånd med bærekraftige løsninger og ombruk, sier Carlsen.

Målrettet oppgradering og gjenbruk

Allerede tidlig i planleggingsprosessen ble strategien for utleie og oppgradering lagt på Storebrands side; Ruseløkkveien 14 skal oppgraderes for å oppfylle kravene og forventningene fra kvalitetsbevisste leietakere, men likevel på en måte som sikrer fornuftig og målrettet ombruk av varige kvaliteter og løsninger.

– Dette kan nok av mange bli sett på som en vanskelig oppgave, men vi ønsket å vise at ombruk ikke betyr as-is, noe vi sammen med Selmer absolutt står klare til å bevise, sier Truls Nergaard.

Storebrand etablerte tidlig et tverrfaglig og kompetent team av rådgivere fra Rambøll og Zinc Interiørarkitekter. Teamet har sammen med Storebrand Eiendom sin markeds- og prosjektavdeling jobbet med å utvikle et tydelig konsept for bygget, inkludert fellesfasiliteter og nye skiltløsninger. Målsetningen har hele veien vært å oppfylle de krav som forventes fra potensielle leietakere i prime CBD, samtidig som vi sikrer en bærekraftig og fornuftig ombruk av varige løsninger og kvaliteter.

– For Selmer sine lokaler utviklet vi tidlig i forhandlingsprosessen et skreddersydd interiørkonsept, som på mange måter går nye veier for hvordan et advokatkontor skal og bør se ut. Det kommer til å bli helt unikt, og virkelig flott sier Truls Nergaard.

– Vi har hatt en spennende og lærerik prosess der vi sammen med Selmer har funnet frem løsninger som gir Selmer moderne og fleksible kontor- og møteromsareal, kronet med Selmers nye storstue i øverste etasje. Her vil Selmers ansatte, og deres besøkende, møte et pulserende flerbruksareal med egen bespisningsløsning, tilrettelagt for ulik type bruk dagen-, og året gjennom.

Nå ser vi frem til å leie ut de siste etasjene i dette flotte bygget og til å gå i gang med byggeprosjektet, hvor vi skal skape et av Vikas flotteste kontor for Selmer, avslutter Nergaard.

Foto: 3D estate

Storebrands ambisjon er å sikre våre kunder økonomisk frihet og trygghet gjennom å være den beste tilbyderen av langsiktig sparing og forsikring. Storebrand leverer bærekraftige løsninger tilpasset kundens livssituasjon, slik at hver enkelt får en bedre pensjon i en mer bærekraftig verden. Storebrand har om lag 40 000 bedriftskunder og 2 millioner personkunder, med hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo. Storebrand forvalter over 1000 milliarder kroner og er en av Nordens største private kapitalforvaltere. Storebrand (STB) er notert på Oslo Børs.

Besøk oss på www.storebrand.no.