Uventede møter og hendelser kan endre livet. Noen overraskelser kan man heldigvis forsikre seg mot.

Storebrand overrasker i ny kampanje

Bred merkevarekampanje skal få frem hvorfor det er lurt å være forsikret.

- Med kampanjen «Vær forberedt på overraskelser» har vi tatt tak i at ting blir sjeldent slik man ser det for seg, men med forsikring blir livet litt mer forutsigbart.  For overraskelser skjer hele tiden, både positive og negative. Vi ønsker at seeren skal sitte igjen med at fremtiden er vanskelig å forutse, og derfor er forsikring fra Storebrand en investering i fremtiden, sier Joachim Skageng, reklameansvarlig i Storebrand.

I den nye filmserien møter vi to mennesker og en blomsterpotte som møter hverandre for første gang, på tre forskjellige måter. Filmene er bygget opp likt, men har forskjellige avslutninger.

– Vi har forsøkt å lage tre overraskende filmer, med et ekstra overraskende element: nettopp det at det er tre forskjellige filmer. Noe man ikke vet før andre og tredje gang man tror man ser den samme filmen. «Vær forberedt på overraskelser» er dermed ikke bare et svar på dramatiseringen man nettopp har sett, men også et lite hint til neste gang, sier kreatørene Mads Rønold og Øyvind Waage i Per Høj.

Man skulle kanskje ikke tro at man kan forberede seg på overraskelser, som tross alt innebærer at noe uventet skjer. Men ifølge de to kreatørene kan man faktisk det.

–Man kan faktisk forsikre seg mot fallende potteplanter, lommetyver og veldig mye annet, og da er man forberedt på overraskelser.

Det er Tangrystan som har produsert filmene. Ida Thurmann-Moe og Andreas Grødtlien har hatt regi, Beate Tangre har vært produsent. I tillegg til å gå på TV, vises filmene på internett og utendørs. En radiokampanje med samme konsept går på lufta neste uke. Carat er mediebyrået til Storebrand.

Storebrand er et nordisk finanskonsern som leverer økonomisk trygghet og frihet til privatpersoner og bedrifter. Vi ønsker å tilby bærekraftige løsninger og motivere våre kunder til å ta gode økonomiske valg for fremtiden: sammen skaper vi en fremtid å glede seg til.

Storebrand har om lag 40 000 bedriftskunder, 2 millioner personkunder og forvalter over 1000 milliarder kroner. Konsernet har hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo, og er notert på Oslo Børs (STB).

Besøk oss på www.storebrand.no