Storebrands konserndirektør Geir Holmgren (t.v) ser frem til å få pensjonsekspert Jon  M. Hippe med på laget.  Foto: Lise Eide Risanger
Storebrands konserndirektør Geir Holmgren (t.v) ser frem til å få pensjonsekspert Jon M. Hippe med på laget. Foto: Lise Eide Risanger

Storebrand topper laget for å utfordre monopolet på kommunepensjoner

Jon M. Hippe er ansatt som direktør for offentlig pensjon i Storebrand Livsforsikring. Hippe skal lede arbeidet med å forberede Storebrand på å gå inn i markedet for kommunal tjenestepensjon.

- Jon Hippe er usedvanlig godt kvalifisert for å lede dette arbeidet. Han er en av Norges ledende eksperter på pensjonsfeltet, sier konserndirektør for bedriftsmarkedet, Geir Holmgren.

For tiden er Hippe forskningsleder i FAFO, med pensjon som spesiale. Hans kompetanse på pensjonsområdet er vel dokumentert og han er allment kjent som en uredd og frittalende deltaker i debattene rundt spørsmål om pensjon.

Gleder seg til å komme i gang

Hippe er også en flittig brukt rådgiver om pensjonsspørsmål og har ledet en rekke offentlige utvalg på pensjonsområdet. Tidligere har han blant annet vært daglig leder i FAFO i ti år.

59-åringen har også en bred næringslivsbakgrunn, blant annet som Telenor-direktør og som ansatt i Storebrand fra 1995 til 2001. Her var han også med i konsernledelsen. Hippe tiltrer 1. juni.

-Jeg gleder meg stort til å komme i gang. Denne stillingen er en fin mulighet til å kombinere fagkunnskap med en stor forretningsutfordring. Den kombinasjonen blir det givende og interessant å gå i gang med, sier Hippe.

Vil utvikle brukervennlige løsninger

Med Hippe ansetter Storebrand en som lytter og forstår både myndighetenes, kommunalt ansattes og kommunenes behov.

- Dette blir spennende, og ikke bare rent pensjonsfaglig. Å bidra til å utvikle brukervennlige, teknologiske løsninger som de ansatte får nytte av blir også en viktig del av jobben, sier Hippe.

Storebrand er markedsledende innenfor pensjon til privat sektor og er kjent som en leverandør av bærekraftig sparing med høy kvalitet.

- Vi ønsker å også levere en langsiktig pensjonsløsning for offentlig sektor, og jobber nå hardt for å få de rette betingelsene på plass. Gjennom ansettelsen av Jon M. Hippe tar vi et viktig skritt videre, sier Geir Holmgren.

Kontaktpersoner:

Jon Hippe, epost: Jon.M.Hippe@fafo.no, tlf: 957 57 000

Pressesjef Sindre Heyerdahl, sindre.heyerdahl@storebrand.no, tlf: 901 61 705

Storebrands ambisjon er å være best på sparing til pensjon. Storebrand skal levere bærekraftige løsninger tilpasset kundens livssituasjon slik at den enkelte får en bedre pensjon, og en bedre verden å gå av med pensjon i. Storebrand har om lag 40.000 bedriftskunder og 1,9 millioner personkunder i Norge og Sverige, med hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo. Storebrand forvalter over 700 milliarder kroner og er Norges største private kapitalforvalter. Vi jobber målrettet for å nå visjonen om at Våre kunder anbefaler oss. Storebrand-aksjen (STB) er notert på Oslo Børs.

Besøk oss på www.storebrand.no og følg oss på twitter @Storebrand_no