Subaru Solterra AWD helt i toppen på EcoBest Challenge 2023

Subaru Solterra AWD helt i toppen på EcoBest Challenge 2023

Subaru Solterra AWD suser rett inn i toppsjiktet i elbiltesten EcoBest Challenge 2023. I sterk konkurranse med 14 populære elbiler viser resultatene at:

• Solterra AWD har det minste avviket i forhold til WLTP
  • Solterra AWD har nest raskest hurtiglading fra 20 % til 80 % – 24 minutter
  • Solterra AWD har tredje laveste tid på å lade 100 km DC med 10 minutter
  • Solterra AWD har fjerde størst effekt i forhold til forbruk (km per kWh)
  • Solterra AWD har størst rekkeviddebuffer av samtlige (etter at måler står i null)

Det er den europeiske organisasjonen Autobest som hvert år grundig tester rekkevidden og energieffektiviteten til de mest populære elbilene. Den uavhengige testen skiller seg vesentlig fra testene bilmerkene selv gjennomfører og presenterer. I EcoBest Challenge testen er hensikten å måle hvordan elbilene faktisk leverer i daglig kjøring under europeiske forhold. Testen gjennomføres med blandet kjøring, fordelt på motorvei (55%), landevei (25%) og bykjøring (20%). Alle bilene kjører samme rute på samme tid, med sjåfører fra 13 land, og legger til grunn en anerkjent og konsistent testmetode.

– Vi er spesielt glade for disse testresultatene. De stemmer godt overens med det både våre kunder og vi selv erfarer, nemlig at SUbaru Solterra AWD presterer suverent i hverdagen, sier en fornøyd daglig leder i Subaru Norge, Torbjørn Lie.

Se mer om bakgrunnen, testmetoden og resultatene til EcoBest Challenge 2023 her.