News -

Norge – landet i Skandinavia med flest antall ToyBoys og færrest antall Sugar Mamas i Europa

•  «Det finnes fortsatt folk som tenker at det å date en yngre fyr er som å leie en gigolo»
  • Innen sugar dating defineres en sugar mama som en vellykket, selvsikker og generøs kvinne som tiltrekkes av yngre menn (toyboys) eller kvinner (sugar babes).
  • Norge er det skandinaviske landet med flest ToyBoys (23,4 %), etterfulgt av Danmark (22,46 %) og Sverige (18,63 %).
  • SugarMama-andelen i Norge er den laveste ikke bare i Skandinavia, men i hele Europa (0,53 %).
  • SugarDaters – nettstedet som hjelper folk med å finne en sugarpartner, har analysert profilene til brukerne sine i Norge og nabolandene. Sammenligningen viser at Norge ligger på topp i Skandinavia når det gjelder andelen ToyBoys (23,4 %), og på andreplass med hensyn til andelen SugarBabies (50,83 %) men overgås av Sverige, som har 51,48 %.

Antall Sugar Mamas er på den annen side det laveste i hele Europa (0,53 %).

Alexandra Olariu, sjef for digital markedsføring hos SugarDaters, forklarte det slik: «JA, det finnes kvinner som ser etter yngre menn, men dessverre finnes det fortsatt mennesker som mener at å date en ung mann er som å leie en gigolo. Men det er ikke slik. De unge er frie for drama, de er fulle av energi, og de er alltid klare til å gi en massasje etter en hard arbeidsuke. De har et moderne verdenssyn og en ubegrenset livskraft.»

Olariu påpeker også at «det finnes kvinner i 40-, 50- eller 60-årene, skilte eller single, som ikke finner en partner fordi de fleste av 'de bra fyrene' allerede er tatt. Og de som ikke er tatt, har barn fra andre ekteskap eller andre forpliktelser. Kvinner i denne situasjonen som bruker SugarDaters opplever at selvtilliten styrkes, fordi de får så mange meldinger at det er umulig for dem å lese alle. Unge mennesker får dem til å føle seg ønsket igjen, og gjør at de gjenfinner lysten til å ha det gøy.»

Som et trygt og åpent rom for LGBTQ+-medlemmene, forteller SugarDaters at 5,45 % av norske sugar babes er på utkikk etter både mannlige og kvinnelige partnere, noe som gjør sugar mamas til en uvanlig høyt ettersøkt partnertype i landet.

Analysen avdekker også at Nederland er landet med flest SugarBabies som er på leting etter et bedre liv (69,79 %); Når det gjelder SugarDaddies som er interesserte i kvinnelig skjønnhet, er det Finland som har flest av dem, både i antall og prosentandel (40,08 %). Finland leder også an i SugarMamas på leting etter en yngre sugarpartner (1,53 %). Portugal er landet med den høyeste andelen ToyBoys (39,37 %) i Europa.

Om SugarDaters

DaTech Media er et mediehus som oppretter og driver flere datingsider på nettet. Selskapet har vært i nettdatingbransjen siden 2013, og har god forretningsetikk og gjennomsiktighet som kjerneverdier.

På sommeren i 2020 lanserte Datech Media en ny versjon av det fremste nettstedet for sugar dating i Skandinavia, sugardaters.com, hvor konseptet Good Life Dating også ble introdusert.

SugarDaters' mål er å hjelpe folk med å bygge forhold basert på gjensidige forventninger, respekt, åpenhet, ærlighet, tillit, moro, nysgjerrighet og et ønske om å vokse sammen og leve det gode liv. SugarDaters har nesten én million brukere over hele verden, og er tilstedeværende i 27 land i Europa, Nord-Amerika, Latin-Amerika og Asia. For å oppnå dette utøver nettstedet streng kontroll over brukerprofilerDu må være 18 år eller eldre for å ha en SugarDaters-konto. Du finner fullstendige vilkår og betingelser for bruk her.

• sugarmama
    • sugardaddy