Produktlanseringer fra Svedbergs i 2019

Svedbergs har alltid laget bærekraftig baderomsinnredning av høy kvalitet. I Svedbergs’ eget anlegg i Dalstorp er det solid håndverk og nøye utvalgte materialer som gjelder. Naturlighet og ekthet ligger i Svedbergs’ DNA. I 2019 tar selskapet enda et steg videre. Nå henter de bokstavelig talt inn naturen i baderommet.

Naturlig å velge Svedbergs

Helt siden tidlig sekstitall har Svedbergs laget bærekraftig innredning til badet. Det har alltid vært en selvfølge å arbeid med ekte og holdbare materialer med lang levetid. For eksempel brukes det ekte trefiner på alle fronter som ikke er malte.

Det meste av Svedbergs’ produksjon foregår i Dalstorp i Västergötland. Der lever håndverkstradisjonene side om side med innovasjon og stilsikker design. Maskinene er moderne, men stemningen fra det gamle blikkenslagerverkstedet som det hele startet med for snart hundre år siden, levert fortsatt i form av blant annet håndverksmessig dyktighet og solide materialer.

– Vi lager tidløs baderomsinnredning med ekte og bærekraftige materialer. Innredning som holder seg år etter år. Det sier Katja Eriksson, som er markedssjef hos Svedbergs.

«I vår natur»

Svedbergs satser alltid på enkel, funksjonell og tidløs baderomsinnredning, og det gjøres for både miljøet og brukernes skyld.

– Det handler om omtanke for så vel miljøet som alle som velger å leve med produktene på sitt eget bad.

I 2019 er naturlighet og natur ekstra til stede hos Svedbergs. I tråd med konseptet «I vår natur» har årets nyheter fått navn med tilknytning til naturen.

– Vi har latt naturen inspirere oss hele veien – i produktutviklingen, produksjonen og markedsføringen.

Full frihet med Forma

Blant nyhetene finner vi et nytt servantskap i møbelserien Forma – serien du enkelt setter sammen slik at den passer til nettopp ditt bad. Møblene kan henge fritt. Høyt eller lavt. Tett eller langt fra hverandre. Du kan leke med former og skape spennende flater. Det blir bedre plass på badet, og som bonus blir det også lettere å gjøre rent.

Det nye skapet tar liten plass, men har likevel godt med oppbevaring.

– Vi betrakter utviklingen som en hyllest til friheten. Stemningen skal være luftig – man skal rett og slett ha litt større spillerom på badet. Det liker alle, men det er ekstra behagelig dersom man er flere som skal ha plass samtidig.

Forma-serien kan kombineres med SiD, Svedbergs individual Design. Det gir ekstra mange valgmuligheter når det gjelder benkeskiver, mål og tilvalg.

DK Nord i tre og hvitt

Møbelserien DK, som designerne Morten Voss og Stinne Knudsen står bak, har blitt manges favoritt. Serien har et eksklusivt, renlinjet og minimalistisk uttrykk. Den nye DK Nord har fått en utforming som fremhever det skandinaviske, med stamme i hvitt og fronter i lys eik.

– Kombinasjonen av tre og hvitt skaper en lys og luftig følelse. Som den du finner i naturen her i Norden.

DK Nord er en hyllest til det nordiske lyset.

Skoga – en foss det er lett å falle for

At fossefall hører til blant naturens mest spennende skapelser, er det nok mange som mener. Svedbergs har latt de nye dusjveggene som vakkert rammer inn de deilige opplevelsene på badet, få navn etter fossefall – både store og små. Skoga, en av Islands største fosser, er først ut. Serien med dusjvegger fremhever resten av badet på en fin måte og løfter opplevelsen til nye høyder.

Det finnes en rekke modeller å velge mellom, og dessuten mange typer glass og håndtak.

– Skoga dusjvegger har smarte funksjoner og praktiske løsninger. Som naturen selv.

Kontraster med Sot og Snø

Etter mange år i bransjen vet Svedbergs at detaljene har stor betydning. Hver liten bit er viktig.

– Nå finnes Sot og Snø – henholdsvis svarte og hvite produkter som forsterker helheten eller skaper interessante kontraster.

Det dreier seg om blant annet servantkraner, dusjbatterier, håndkletørkere, hengsler og håndtak.

– Du kan høyne opplevelsen ved å forsterke det nordiske lyset med hvitt eller hente inn noe spennende svart.

La detaljene være prikken over i-en på badet!

Nye badekar i 2019

Også på badekarfronten kommer det spennende nyheter. Eksklusive Savon er laget av det førsteklasses materialet «solid surface», som takket være den spesielle overflaten har høy slitestyrke og gunstige hygieniske egenskaper.

Det runde Ume og det rektangulære Eno er fremstilt av akryl, et materiale som holder badekarene fine i mange år og gjør renholdet enkelt.

Nyheten Reyk i støpemarmor gjør badet ekstra behagelig ved hjelp av materialets varmebevarende egenskaper.

– Støpemarmor består av krystalliserte bergarter, som leder tankene til naturens varme kilder. Badet blir mer behagelig, og naturen blir tatt vare på.

Alle nyhetene blir lansert i løpet av 2019.

Ønsker du mer informasjon, kontakt
Katja Eriksson, markedssjef, på telefon +46 73 828 19 71.

Svedbergs er Nordens ledende baderomsprodusent med salg i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Storbritannia, Estland, Latvia, Litauen, Russland og Ukraina. Moderselskapet Svedbergs i Dalstorp AB driver sin virksomhet i Dalstorp, Västergötland der også mesteparten av produksjonen finner sted. Siden 3. oktober 1997 har Svedbergs’ aksjer vært notert på Stockholms fondsbørs.