Peter Forsberg lanserer sin egen brillekolleksjon i samarbeid med Synsam

Peter Forsberg lanserer sin egen brillekolleksjon i samarbeid med Synsam

Høsten 2023 ble det avslørt at Peter Forsberg hadde blitt ambassadør for Synsam. Nå tar Forsberg og Synsam det neste steget i samarbeidet når den tidligere ishockeystjernen lanserer sin første egne brillekolleksjon under navnet Peter Forsberg™. Her loves et stilrent design som alltid er aktuelt, og som fremfor alt skal appellere til menn som bruker briller.

– Det har vært en svært spennende prosess å sammen med Peter skape en helt ny, stilren og folkelig brillekolleksjon med tidløse innfatninger for enhver anledning. Målet har vært at innfatningenes farge og form skal matche Peters sterke maskuline personlighet. Resultatet har blitt et design som fremfor alt passer for menn som søker et prisgunstig, stilrent og maskulint uttrykk. Vi er overbeviste om at Peter Forsberg™ vil appellere til mange, sier Susanne Westford, CMO for Synsam Group.

Peter har brukt briller siden tenårene, og hans nære samarbeid med Synsam føles derfor naturlig. I designprosessen sammen med Synsams sjefsdesigner, har Peter fokusert på høy komfort kombinert med et stilsikkert uttrykk. Alle innfatningene er i metall. Kolleksjonen inneholder 28 modeller, både brilleinnfatninger og solbriller. Hver modell kommer i to farger. Basen er svart, men det finnes også stålgrått, blått, grønt og innslag av gull.

– Det føles stort å få skape mitt eget brillemerke og se det komme ut i verden. Jeg er imponert over hvor profesjonelt Synsam arbeider med å utvikle nye, innovative kolleksjoner, og jeg er selvsagt superstolt over å nå presentere en brillekolleksjon som matcher meg. Jeg håper innfatningene vil inspirere mange til å oppgradere sin brillegarderobe, sier Peter Forsberg.

Om kolleksjonen

Brillekolleksjonen består av totalt 28 mulige modeller. 24 er optiske brilleinnfatninger (12 modeller i to farger hver). Kolleksjonen inneholder også solbriller som består av fire modeller fra det optiske sortimentet. De fire solinnfatningene selges med solglass. Kolleksjonen er tilgjengelig i butikk og online fra begynnelsen av mai 2024. Optiske innfatninger koster 800 kr, solbriller 900 kr

Om samarbeidet

Samarbeidet mellom Synsam Group og Peter Forsberg startet høsten 2023, og Peter har blant annet vært ambassadør for Synsams merke Jämtö™. Nå utvides samarbeidet når Peter lanserer sin egen brillekolleksjon.

Synsam Group er en ledende optikerkjede i Norden med et bredt og holdbart livsstilstilbud. Synsam Group tilbyr et bredt spekter av produkter og tjenester for øyehelse og Eye Fashion basert på kundens ulike livsstiler og behov. Konsernet har cirka 4000 ansatte, en omsetning på cirka 5,9 milliarder SEK (2023) og har cirka 500 butikker i Norden som drives under merkevarene Synsam, Synsam Recycling Outlet, samt Profil Optik i Danmark. Gjennom digitalisering, abonnementstilbud og andre innovative konsepter er Synsam Group en sterk innovatør i det nordiske optiske markedet på flere områder, inkludert kundereisen, produkttilbud og ESG. Synsam Groups aksjer handles på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Malika Myrseth

Pressekontakt Head of Marketing +47 930 36 555

Vi ser deg.