Med mer enn 500 butikker i hele Skandinavia er turen endelig kommet til Fauske.

Synsam åpner ny butikk i Fauske

Med mer enn 500 butikker i hele Skandinavia er turen endelig kommet til Fauske. Synsam åpner butikk på AMFI-senteret. I tillegg til design- og merkevarer innen solbriller og innfatninger, blir det også her mulig å sjekke syn og øyehelse. Dette er et stadig større behov i takt med aldrende befolkning og mer skjermtid.

– Fauske har en lengre periode stått på vår oversikt over markeder hvor vi tror kundene vil ha stor glede av å finne igjen Synsam, sier Krister Duwe, som er administrerende direktør i Synsam.

Øyehelse i fokus

Synsam tilfører et faglig tilbud om øyehelse som i dag ikke finnes inne på senteret, og Synsam har stor tro på at Synsam bringer et optisk supplement, produkter og tjenester i et vidt prisspekter som vil styrke tilbudet om god øyehelse i byen.

Synsam differensierer seg fra øvrige aktørene med sitt tilbud om å leie sine produkter gjennom Synsam Lifestyle brilleabonnement. I brilleabonnementet kan kundene velge å leie/abonnere på sin skreddersydde løsning av ulike briller, solbriller, sportsbrille, linser med mer. Inkludert i abonnementet er også bytte av glass i alle brillene i abonnementet ved synsendringer. Abonnementet er en økonomisk og helsemessig trygghetsløsning for kunden.

Nye arbeidsplasser

- Med et tydelig konsept, gode tilbud og vår trygghetsløsning gjennom abonnement, håper vi kundene i Fauske vil verdsette et supplement til markedet og ta oss godt imot, sier Duwe.

Til den nye butikken er det rekruttert 3,5 årsverk, 1 optiker, butikkleder samt 1-2 salgs og kunderådgivere

For mer informasjon kontakt gjerne:
Ingrid Holm, Head of Marketing, People & HR Synsam Group Norway AS
+47 977 46 062, ingrid.holm@synsam.com

Synsam Group er en ledende optikerkjede i Norden med et bredt og holdbart livsstilstilbud. Synsam Group tilbyr et bredt spekter av produkter og tjenester for øyehelse og Eye Fashion basert på kundens ulike livsstiler og behov. Konsernet har cirka 4000 ansatte, en omsetning på virka 5 milliarder SEK (rullende 12 måneder til september 2022) og har cirka 500 butikker i Norden som drives under varemerkene Synsam, Ai Eyewear og Profil Optik i Danmark. Gjennom digitalisering, abonnementstilbud og andre innovative konsepter er Synsam Group en sterk innovatør i det nordiske optiske markedet på flere områder, inkludert kundereisen, produkttilbud og ESG. Synsam Groups aksjer handles på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Malika Myrseth

Pressekontakt Head of Marketing +47 930 36 555

Vi ser deg.

Synsam Group er en ledende optikerkjede i Norden med et bredt og holdbart livsstilstilbud. Synsam Group tilbyr et bredt spekter av produkter og tjenester for Eye Health og Eye Fashion basert på kundens ulike livsstiler og behov. Konsernet har cirka 4000 ansatte, en omsetning på cirka 5,9 milliarder SEK (2023) og har cirka 500 butikker i Norden som drives under merkevarene Synsam, Ai Eyewear og Profil Optik i Danmark. Gjennom digitalisering, abonnementstilbud og andre innovative konsepter er Synsam Group en sterk innovatør i det nordiske optiske markedet på flere områder, inkludert kundereisen, produkttilbud og ESG. Synsam Groups aksjer handles på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Synsam Norge
Karl Johans Gate 6b