Synsam åpner i Kristiansund

Synsam åpner nytt og unikt konsept i Kristiansund

Synsam åpner nå dørene for en ny destinasjon innen øyehelse og brillemote, med et helt nytt gjenbrukskonsept som er det første i Norge av sitt slag.

19. oktober åpner Synsam dørene til en splitter ny butikk på kjøpesenteret Alti Futura i Kristiansund. Etter at Synsam kom til Norge i 1996, har kjeden åpnet mer enn 500 butikker i Norden. Butikken i Kristiansund er på nærmere 200 kvadratmeter, og blir den første i Norge i sitt slag.

– Vi ønsker å satse enda mer på gjenbruk og bærekraft. Butikken vil derfor ha en rekke flotte second hand-produkter i sortimentet, samt innfatninger av blant annet gjenvunnet havplast og resirkulert materiale, forteller Krister Duwe, administrerende direktør i Synsam.

Kvalitetsbriller til gode priser
Alle produkter som presenteres som second hand, er håndplukket og har utelukkende høy kvalitet. I tillegg har de vært til service i Synsams verksted, blitt renset og fått strammet skruer og annet før de presenteres ut i butikken igjen.

Her finnes det muligheter for å gjøre riktig gode kjøp, og vi håper kundene vil sette pris på denne muligheten, sier Duwe.

Som et supplement til disse produktene, vil også briller og tilbehør som ikke har blitt solgt i andre Synsam-butikker, få en ny mulighet til et lavere prispunkt i det nye butikkonseptet i Kristiansund.

– Med denne satsningen holder vi produktene lenger i kretsløpet, tar vare på, og skaper nye muligheter for sirkulær økonomi, sier Duwe.

Øyehelse i fokus
Synsam åpnet i fjor Norges første Recycling Outlet på Strømmen Storsenter, men butikken i Kristiansund vil være den første som også inneholder alt annet du forventer å finne hos Synsam: Et stort og tidsriktig sortiment av nye innfatninger og solbriller i alle former og prisklasser til både store og små.

Butikken tilbyr også et bredt utvalg linser, samt den nyeste teknologien innen øyehelse. Synsam har også et unikt brilleabonnement som gir kunden en trygghetsløsning med blant annet årlig synskontroll, bytte av glass ved endring av styrker, bytte av innfatning samt forsikring til en fast månedsavgift.

Velkommen til åpning
Synsam Kristiansund finner du på Alti Futura, Industriveien 17. Velkommen til butikken fra 19. oktober kl. 12.00

Åpningstider

• Mandag til fredag klokken 10:00 til 20:00