Synsam guider deg til sesongens mest trendy solbriller og innfatninger

Synsam guider deg til sesongens mest trendy solbriller og innfatninger

Våren er på vei, og med den kommer behovet for å beskytte øynene mot UV-lys. Synsams sjefsdesigner og trendekspert Wai Chan viser her vårens og sommerens flotteste og mest trendy innfatninger og slår fast at størrelsen har noe å si.

Lag personlige solbriller
Vår- og sommersesongen 2022 handler mye om å la kreativiteten flyte fritt og å forme sine egne personlige briller eller solbriller. Du kan for eksempel kjøpe en innfatning og få den tilpasset med solglass og styrke. Dobbeltsjekk gjerne med en optiker hvilken størrelse du skal velge på innfatningen, slik at du får glass som passer med din synsstyrke.

– Med denne stilsikre 70-tallsinspirerte Gucci-innfatningen kan du selv bestemme hvilken farge og funksjon glassene skal ha. Legg til en kjede på innfatningen, så blir det ekstra trendy, sier Wai Chan.

På bildet er Wai Chan iført supertrendyGucci (GG1033S 002 5721).

Størrelsen har noe å si – vekk oppmerksomhet
Markante innfatninger som viser mer materiale, er også helt i tiden.

– Du finner overdimensjonerte solbriller blant mange verdensledende internasjonale varemerker akkurat nå. Som de visirlignende solbrillene fra Ai Eyewear. Du gjør virkelig et statement med tøffe briller som disse, sier Wai Chan.

Bilde: Ai Shield Midnight (C64 9900).

En annen uttrykksfull innfatning finner du i hybridsolbrillene fra Tom Ford. Innfatningen har alle de riktige detaljene, som den særegne maskeformede, solide rammen i skilpaddemønstret acetat og trendy, kontrastrike gule glass som bryter fint.

Bilde: Tom Ford (FT0965, farge 52E).

Også Versace viser seg frem i vår med sin sportsinspirerte hvite skjoldinnfatning.

– Denne innfatningen står på ønskelisten til mange fashionistas. Størrelsen har definitivt noe å si her. Innfatningen skal dekke halve ansiktet. Med Synsams "prøv på"-funksjon Style Lab kan du teste denne og mange flere innfatninger online, forteller Wai Chan.

Bilde: Versace (OVE439346401/1W).

På en herres nese
Er du på jakt etter formsikre innfatninger eller solbriller i herremodell, skal du vende blikket mot David Beckham.

– David har flere trendy innfatninger. Blant annet har tatoveringen av talismanen han har på nakken for å beskytte familien, inspirert det langtrukne diamantrutete emblemet som finnes på mange innfatninger og solbriller i kolleksjonen hans, sier Wai Chan.

Bilde: Wai Chan og David Beckham.

For deg som er ute etter en unisex-innfatning med en bredde som passer både for damer og herrer, er Square Bold Oversize-solbrillene fra Ai perfekte.

Bilde: Ai Square Bold (S C30 52-24).
Du kan lese Wai Chans fullstendige trendrapport for SS2022 på Synsam.se.

Tenk på UV-beskyttelse
Kjøp alltid solbriller med CE-merking. Det garanterer generelt god beskyttelse og holder for bruk i byen. Hvis du derimot tilbringer mye tid på sjøen, bør du velge solbriller med UV400-merking. De blokkerer alle UV-stråler og er derfor bedre enn solbriller med vanlig CE-merking.

Briller som blir mørkere
Personer med synsfeil som alltid bruker briller, kan også velge solbriller med styrke. Et annet alternativ er fotokromatiske glass, det vil si glass som blir mørkere i skarpt lys. Dagens fotokromatiske glass reagerer raskt og beskytter automatisk mot det blåfiolette lyset. I tillegg er de utstyrt med alt som inngår i vanlige solbriller. Glassene reagerer når det er mye UV-lys, og de kan dermed bli mørkere utendørs selv om det er overskyet.

Kontakt oss gjerne for mer informasjon:
Ingrid Holm, Head of Marketing, People & HR Norway & Education Synsam Group
+47 97746062, ingrid.holm@synsam.com

Synsam er en ledende optikerkjede i Norden, med et bredt og bærekraftig Lifestyletilbud. Synsam Group tilbyr et bredt sortiment av produkter og tjenester for øyehelse og brillemote, som tar utgangspunkt i kundens ulike livsstiler og behov. Konsernet har ca 3000 medarbeidere, en omsetning på ca 4,7 milliarder (2021) og har ca 500 butikker i Norden som drives under varemerkene Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Gjennom digitalisering abonnementstilbud og andre innovative konsepter er Synsam Group en sterk innovatør på det nordiske optikermarkedet innen flere områder, inklusiv kundereise, produkttilbud og ESG. Synsam Groups aksjer kjøpes på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Malika Myrseth

Pressekontakt Head of Marketing +47 930 36 555

Vi ser deg.

Synsam Group er en ledende optikerkjede i Norden med et bredt og holdbart livsstilstilbud. Synsam Group tilbyr et bredt spekter av produkter og tjenester for Eye Health og Eye Fashion basert på kundens ulike livsstiler og behov. Konsernet har cirka 4000 ansatte, en omsetning på cirka 5,9 milliarder SEK (2023) og har cirka 500 butikker i Norden som drives under merkevarene Synsam, Ai Eyewear og Profil Optik i Danmark. Gjennom digitalisering, abonnementstilbud og andre innovative konsepter er Synsam Group en sterk innovatør i det nordiske optiske markedet på flere områder, inkludert kundereisen, produkttilbud og ESG. Synsam Groups aksjer handles på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Synsam Norge
Karl Johans Gate 6b