Kontrakt verdt 100 millioner

Kontrakt verdt 100 millioner

Tafjord Marked signerte fredag 25. oktober en kontrakt med Innkjøpssamarbeidet på Sunnmøre som innebærer at de blir strømleverandør til 12 kommuner på Sunnmøre de kommende årene.

Kontrakten ble tildelt Tafjord Marked etter en konkurranse der flere landsdekkende aktører også deltok.

- Vi er svært godt fornøyde med at vi vant denne konkurransen. Vi fikk topp score på de aller fleste kriteriene og ble totalt sett vurdert som den beste strømleverandøren. Dette viser at også vi som er en forholdsvis liten og lokal leverandør, kan levere svært gode og økonomiske fordelaktige produkter, sier administrerende direktør i Tafjord Marked, Gunnar Hareide.

Kontrakten som er på vel 100 millioner kroner med dagens prisforventninger på strøm, innebærer strømleveransen til kommunene Ålesund, Sula, Giske, Haram, Stordal, Norddal, Sandøy, Ørskog, Skodje, Vestnes, Sykkylven og Stranda. Kontrakten gjelder fra årsskiftet og i 2 år. Det er videre opsjon på 1+1 år.

Det er innkjøpsavdelingen i Ålesund kommune som inngår slike avtraler på vegne av Innkjøpssamarbeidet på Sunnmøre. Ved utlysing av denne konkurransen var det informert om at tilbudene ville bli evaluert etter tre kriterier; Pris, Kompetanse og organisering og Administrasjonsverktøy. Tafjord Marked oppnådde topp score på de to sistnevnte og ble vurdert som nest best når det gjaldt pris – litt over det rimeligste pristilbudet.

- Dette viser at vi er svært konkurransedyktige og at vi kan konkurrere med de største norske landsdekkende leverandørene – og vinne, sier Gunnar Hareide.

Bildet over viser innkjøpssjef i Ålesund kommune, Jonny Indrevåg og administrerende direktør i Tafjord Marked, Gunnar Hareide ved signering av kontrakten.
Bak fv: Ole Kristian Arntsen og Marie Thorstensen fra Ålesund kommune og Asbjørn Vågnes, Leif Rune Vinje og Camille Blom fra Tafjord Marked.