Direktør Energigjenvinning

Direktør Energigjenvinning

Irene Vik (46) er nå ansatt som direktør Energigjenvinning i konsernet TAFJORD. Hun tar over stillingen etter Odd Helland, som har vært daglig leder i Tafjord Kraftvarme AS siden 1999.

Vik er bosatt i Ålesund og jobber i dag som Engineering manager i Ulstein Power & Control AS i Ålesund. Hun er utdannet sivilingeniør innen teknisk fysikk fra NTNU og har en mastergrad innen ledelse fra Handelshøyskolen BI.

Vik har lang og allsidig erfaring som leder for selskap og større avdelinger gjennom de siste tjue årene. Hun tiltrår i stillingen som direktør Energigjenvinning i TAFJORD den 1. september.

TAFJORD er et konsern bestående av morselskapet Tafjord Kraft AS og datterselskapene Tafjord Kraftproduksjon AS, Tafjord Kraftvarme AS, Tafjord Marked AS og Tafjord Fibernett AS. I tillegg til produksjon og salg av miljøvennlig energi og infrastruktur for energi og telekommunikasjon, tilbyr konsernet også vannbåren fjernvarme til kunder i store deler av Ålesund kommune. Vårt hovedkontor er i Ålesund og vi har omlag 150 ansatte.