Enento Group velger TCS som teknologipartner

Enento Group velger TCS som teknologipartner

Gjennom en flerårig avtale skal Tata Consultancy Services (TCS) transformere Enentos IT-systemer, skytjenester, digitale arbeidsplass og IT-sikkerhet.

Tata Consultancy Services (TCS) inngår strategisk samarbeid med Enento Group, kjent i Norge som Proff, en anerkjent leverandør av digital forbruker- og næringslivsinformasjon i Norden. Som del av et flerårig samarbeid skal TCS transformere Enentos IT-systemer, skytjenester, digitale arbeidsplass og IT-sikkerhet for å sikre tilpasningsdyktig og robust drift.

TCS skal hjelpe Enento med å realisere sin visjon – One Enento – ved å forenkle selskapets driftsmodell i tillegg til å harmonisere teknologistakken. TCS sine sky- og DevOps-tjenester skal akselerere selskapets smidighet og sikre best mulig digital brukeropplevelse for kunder. I tillegg skal TCS jobbe med Enento for å styrke IT-sikkerheten, tilby moderne arbeidsplasstjenester, samt sørge for robust drift døgnet rundt. TCS vil dra nytte av sin lokale tilstedeværelse på tvers av Norden for å levere tjenester av høy kvalitet for Enento.

– Som det ledende digitale nordiske kunnskapsselskapet fortsetter vi å være i fronten når det gjelder utviklingen av nye data-drevene løsninger og tjenester som tilføyer kunnskap og informasjon til samfunnet. TCS sin merittliste i Norden var direkte avgjørende for å velge dem som teknologipartner for å transformere virksomheten vår. Å jobbe med TCS er en helt sentral del av å nå våre langsiktige mål, sier Daniel Ejderberg, Chief Information Officer i Enento.

Eneneto Group er en av de ledende leverandørene av kreditt- og foretaksinformasjon i Norden, med 76 000 kunder innen bank, finans og detaljhandel, og har over 500 000 kunder på forbrukersiden. De spiller en viktig rolle i å bistå digitale beslutningsprosesser samt støtte økonomiske, salgs- og markedsføringsprosesser for sine kunder.

Enento valgte TCS som samarbeidspartner på bakgrunn av selskapets ekspertise med å levere på storskala digital transformasjonsprosjekter og en sterk kulturell match mellom de to selskapene.

– Enento spiller en helt essensiell rolle for bedrifter, institusjoner og mennesker i Norden ved å tilbyd både data av høy kvalitet samt verdifull innsikt og analyser som bidrar til velinformert beslutningstagning. Vi er veldig fornøyde med å annonsere vårt strategiske samarbeid med Enento og ser frem til å dra nytte av KI, data, skytjenester og andre analyseverktøy for å hjelpe dem med intelligent forretningstransformasjon og vekst, sier Shreerang Talekar, regionssjef for TCS i Norden.

Om Enento Group

Enento Group er et nordisk kunnskapsselskap som hjelper samfunnet gjennom innsikt siden 1905. Vi samler inn og transformerer data til innsikt og kunnskap som brukes i interaksjoner mellom mennesker, bedrifter og samfunn. Våre digitale tjenester, data og informasjon styrker bedrifter og forbrukere i deres daglige digitale beslutningsprosesser, samt økonomiske, salgs- og markedsføringsprosesser. Omtrent 399 personer jobber for Enento Group i Finland, Norge, Sverige og Danmark. Konsernets nettoomsetning for 2022 var EUR 167,5 millioner. Enento Group er notert på Nasdaq Helsinki med handelskoden ENENTO. For mer informasjon, besøk www.enento.com

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 55 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 614,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 27,9 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2023, og er børsnotert på BSE Limited (tidligere Bombay Stock Exchange) og NSE (National Stock Exchange) i India. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 14 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 9 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 56 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 601,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 29 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2024. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 15 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 10 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Nydalsveien 33, torgbygget