Foto: Pexels fra Pixabay

Pressemelding -

Lantmännen inngår samarbeid med TCS for å transformere og sikre robust IT-infrastruktur

Tata Consultancy Services (TCS) er valgt av Lantmännen for å modernisere og administrere selskapets IT-infrastruktur, samt levere tjenester for den digitale arbeidsplassen for å forbedre medarbeideropplevelse.

Lantmännen Økonomisk Forening (Lantmännen) har, som del av en flerårig avtale, utnevnt TCS som strategisk partner. Det svenske selskapet er ledende innen landbruk, maskineri, bioenergi og matvarer, og skal få hjelp av TCS til å transformere sin IT-infrastruktur og tilby tjenester for den digitale arbeidsplassen.

Lantmännens digitale arbeidsplass skal harmoniseres, for å bidra til sikkert og smidig hybridarbeid for alle ansatte og forbedre medarbeideropplevelsen. TCS skal også transformere Lantmännens globale servicedesk slik at selskapet kan levere effektiv flerspråklig støtte 24/7. I tillegg skal TCS modernisere selskapets infrastruktur og sikre robust drift. TCS vil dra nytte av sterk lokal tilstedeværelse i Sverige samt resten av Norden for å sikre hurtige leveranser.

Lantmännen valgte TCS som sin nye teknologipartner på grunn av selskapets ekspertise innen stor-skala digitale transformasjoner og på grunn av en sterk kulturell match mellom de to selskapene.

– Som et selskap med 10 000 ansatte og virksomhet i over 20 land, trengte vi en betrodd teknologipartner som har dokumentert erfaring med å levere IT-tjenester av høy standard på regionalt og globalt nivå. TCS var med dermed et opplagt valg og vi tror vi har den perfekte partneren for å realisere vår visjon “Together towards smarter ways of working”, sier Ove Hansson, CIO i Lantmännen.

– Vi er svært fornøyde med å annonsere det strategiske samarbeidet med Lantmännen, hvor vi drar nytte av kraften i digital innovasjon og samarbeid for å bygge et motstandsdyktig og agilt infrastrukturlandskap. TCS stiller med omfattende kunnskap og teknisk ekspertise for å hjelpe Lantmännen med å drive transformasjon og vekst, sier Avinash Limaye, Regional Head, TCS Nordics.

TCS har vært til stede i Norden siden 1991 og har for øyeblikket over 20 000 ansatte som bistår ledende bedrifter i Sverige, Finland, Norge og Danmark i å drive vekst og transformasjon. Selskapet har også blitt kåret til Top Employer av Top Employers Institute i Sverige, Finland, Norge og Danmark. TCS har mottatt topp rangering på kundetilfredshet 14 år på rad i en uavhengig kundeundersøkelse.

Om Lantmännen
Lantmännen er et landbrukskooperativ og ledende i Nord-Europa innen landbruk, maskiner, bioenergi og matvarer, grunnlagt i 1880. Selskapet eies av 18 000 svenske bønder, har 10 000 ansatte, virksomhet i over 20 land og en årlig omsetning på ca. 60 milliarder SEK. Kjernen av virksomheten er korn, og blant de mest kjente merkevarene innen mat er AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Schulstad og Vaasan. Vårt selskap er grunnlagt på kunnskapen og verdiene som er oppnådd gjennom generasjoner av bønder. Med forskning, utvikling og tiltak gjennom hele verdikjeden, tar vi sammen ansvar fra jord til bord.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 55 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 614,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 27,9 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2023, og er børsnotert på BSE Limited (tidligere Bombay Stock Exchange) og NSE (National Stock Exchange) i India. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 14 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 9 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 56 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 601,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 29 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2024. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 15 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 10 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Nydalsveien 33, torgbygget