Gå videre til innhold
Nokia samarbeider med TCS for å berike medarbeideropplevelsen med en ny skybasert HCM

Pressemelding -

Tata Consultancy Services skal hjelpe Nokia med å redesigne sine Human Capital Management-prosesser og lansere en ny skybasert plattform for å forenkle og bedre medarbeideropplevelsen.

Nokia har valgt Tata Consultancy Services (TCS) for å bedre medarbeideropplevelsen til selskapets globale arbeidsstyrke i mer enn 130 land.

I 2021 lanserte Nokia sin "One Nokia Digital"-strategi for å styrke selskapets konkurranseevne ved å digitalisere driften. Som en del av dette arbeidet, og for å bidra til å levere Nokias nye personalstrategi, erstatter Nokia sine lokale HR-systemer med en ny skybasert Human Capital Management-plattform (HCM), for å standardisere HR-prosesser på en felles dataplattform. Dette vil gjøre Nokia i stand til å tilby en konsekvent medarbeideropplevelse på tvers av team og enklere administrere og skalere HR-tjenester globalt. Nokia har valgt TCS som sin transformasjonspartner for å tenke nytt rundt sine HR-prosesser og muliggjøre sømløse personaliserte medarbeiderreiser.

TCS sine konsulenter skal samarbeide tett med Nokia for å drive frem den menneskesentriske cloud-first modellen ved å redesigne HR-prosesser og implementere en rekke løsninger drevet av Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM). Disse nye og forenklede skybaserte HR-tjenestene vil gjøre det daglige arbeidet mer effektivt for Nokia-ansatte, og vil gi ledere handlingsrettet innsikt og analyse som støtter initiativer rettet mot arbeidsstyrken.

- I dag forventer vi den samme opplevelsen på jobb som i vårt personlige liv – en som er intuitiv, kontekstuell og personalisert. Siden vi setter våre ansatte i kjernen av alt vi gjør i Nokia, er målet vårt å kontinuerlig forbedre deres medarbeideropplevelse. Vi regner med TCS sin rådgivning og støtte for å redesigne nesten alle våre personalrelaterte prosesser for å drive frem forenkling og redusere byråkratiet, sier Lisbeth Nielsen, Interim Chief People Officer, Nokia.

TCS vil benytte sin kontekstuelle kunnskap, Business 4.0™-rammeverket, hybridprosjektmetodikk, ekspertise innen Oracle Integration Cloud og TCS Crystallus™, som er et sett med forhåndskonfigurerte industri- og forretningsløsninger og et rammeverk for endringsledelse, for å drive frem denne transformasjonen.

Den nye integrerte plattformen vil hjelpe Nokia med å forbedre medarbeideropplevelsen, øke produktiviteten og drive innovasjon, samt øke selskapets agilitet for å kunne tilpasse seg og trives i et stadig skiftende forretningsmiljø.

- TCS er en viktig tilrettelegger som støtter Nokias digitalisering og transformasjonsreise. Vi ser frem til å styrke vårt samarbeid med TCS når vi endrer våre HR-verktøy og praksis for å bedre medarbeideropplevelsen til våre team over hele verden, sier Alan Triggs, Chief Digital Officer, Nokia.

- TCS har jobbet tett med Nokia i mer enn 15 år, og har støttet deres visjonære initiativ på tvers av applikasjoner, IT, forretningsvertikaler og FoU-funksjoner. Vi er glade for å utvide vårt langvarige forhold til Nokia for å transformere deres HCM-plattform, ved å utnytte vår kontekstuelle kunnskap sammen med vår teknologiske og funksjonelle ekspertise, sier V Rajanna, Global Head, Communications, Media, and Technology Business, TCS.

Med god kjennskap til bransjestandarder, regionale forskriftssamsvar og avanserte teknologispesialiseringer hjelper TCS bedrifter innen kommunikasjons-, medie- og teknologisektoren med å designe og bygge pålitelige digitale løsninger, som er fleksible og som kan tilpasses kundenes behov. TCS sine vedvarende investeringer i forskning og innovasjon har resultert i en bransjeledende portefølje av rammeverk, akseleratorer, produkter og plattformer som øker hastigheten til kundenes skytransformasjonsreiser.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 50 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. TCS tilbyr Løsningene TCS tilbyr leveres gjennom Location Independent Agile™, som regnes som en av industriens beste leveransemodeller.

Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 592 000 av verdens beste konsulenter i 46 land. Selskapet inntektsførte USD 25,7 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2022, og er børsnotert på BSE Limited (tidligere Bombay Stock Exchange) og NSE (National Stock Exchange) i India. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 13 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Sverige, Norge, Danmark og Finland.

Følg @TCS_News for å holde deg oppdatert om TCS globale nyheter.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 56 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 601,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 29 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2024. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 15 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 10 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Nydalsveien 33, torgbygget