TCS er satt på FORTUNE® Magazine-liste

Når det amerikanske forretningsmagasinet Fortune nok en gang lister opp verdens mest beundringsverdige selskaper, inntar TCS en av plassene. TCS er anerkjent for innovasjon, kvalitet på produkter og tjenester, hvordan man tiltrekker seg talent og for sin globale konkurranseevne.

Tata Consultancy Services (TCS) har kommet på FORTUNE® sin liste over verdens mest beundringsverdige selskaper. Fortune, som spesielt er kjent for sine rangeringer, lister hvert år opp verdens mest beundringsverdige selskaper. Denne listen tar utgangspunkt i en undersøkelse besvart av bedriftsledere, ledere og analytikere over hele verden, og tar for seg innovasjon, samfunnsansvar, ledelseskvalitet, global konkurranseevne, talenthåndtering og kvalitet på tjenester. Listen er dermed med på å definere selskapers globale omdømme.

- Vi er stolte over å bli inkludert i listen til Fortune Magazine over verdens mest beundrede selskaper, og skal fortsette å jobbe for å fortjene en plass her», sier Rajan Maheshwari, landssjef for TCS i Norge.

De siste årene har TCS bidratt til å drive konkurransedyktig differensiering for noen av verdens største selskaper i deres innovasjons-, vekst- og transformasjonsinitiativer. Med over 6.500 dedikerte forskere og innovatører, og gode faglige utviklingsinitiativer, har TCS blitt en topp arbeidsgiver globalt og en bransjestandard for talentbevaring.

- Fortune gratulerer alle selskapene på Fortune World's Most Admired Companies-listen, som alle har blitt kåret til de beste av de beste av det brede næringslivet i et utfordrende år, sier Alyson Shontell, sjefsredaktør i Fortune.

For mer informasjon om listen, les her: http://fortune.com/worlds-most-admired-companies/

• Økonomi, finans

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 50 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Løsningene TCS tilbyr leveres gjennom Location Independent Agile™, som regnes som en av industriens beste leveransemodeller.

Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 615,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 25,7 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2022, og er børsnotert på BSE Limited (tidligere Bombay Stock Exchange) og NSE (National Stock Exchange) i India. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 13 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Sverige, Norge, Danmark og Finland.

Følg @TCS_News for å holde deg oppdatert om TCS globale nyheter.