TCS lanserer banebrytende usynlig billettløsning for en bedre pendleropplevelse

TCS lanserer banebrytende usynlig billettløsning for en bedre pendleropplevelse

Tata Consultancy Services og ING Bank tar banebrytende billett- og betalingsløsninger til kollektivtrafikk-- og jernbaneaktører over hele verden.

Tata Consultancy Services (TCS) lanserer nå en innovativ Invisible Tickets-løsning, laget i samarbeid med ING Bank. Løsningen skal hjelpe jernbaner og kollektivtrafikk med å forbedre reiseopplevelsen på verdensbasis.

Invisible Tickets er en nestegenerasjons billett- og betalingsløsning som brukes på mobiltelefoner for alle typer reiser. Løsningen gjør det mulig å reise uten et ekstra reisekort, og fungerer ved hjelp av en plattform som registrerer brukerens reise i sanntid med mobile sensorer og GPS. Når den reisende har ankommet destinasjonen beregnes kostnaden av hele reisen og trekkes direkte fra bankkontoen oppgitt.

Systemet bruker egenutviklet teknologi for å oppdage om brukerens reise inkluderer flere ledd eller andre former for transport underveis. Den samler altså ulike typer offentlig transport på én plattform for å skape en sømløs opplevelse for pendlere. Denne typen plug-and-play løsning kan enkelt integreres med eksisterende infrastruktur som brukes av kollektivtrafikkoperatører.

Invisible Tickets startet hos ING, og har blitt videreutviklet i samarbeid med innovasjonspartner TCS. Selskapet har dratt nytte av TCS Innovation Labs og selskapets CO-Innovation Network (COIN™) for å sikre hyppig eksperimentering og testing av løsningen. ING og TCS utførte en vellykket pilot test med en av de største offentlig transport aktørene i Benelux. Etter dette bestemte ING at den beste måten å oppskalere teknologien på var ved å overlate ansvaret til TCS.

—TCS har dratt nytte av sin digitale ekspertise og dybdekunnskap innen flere domener, og fokusert på innovasjon i skjæringspunktet mellom industrier som kan transformere opplevelsen til forbrukere. Invisible Tickets er et flott eksempel på hva slags magi som oppstår når to likesinnede bedrifter og langvarige partnere kommer sammen for nyskapning. Vi er veldig spente på å ta den innovative løsningen vi har laget i samarbeid med ING til andre markeder og levere den samme sømløse opplevelsen til reisende verden over, sier Hemakiran Gupta, Head, Banking, Financial Services & Insurance – Continental Europe, TCS.

—Etter å ha spunnet ut Stemly, Pyctor, SparQ og Loan Optics fra ING, er Invisible Tickets enda en innovasjon suksess historie for ING. TCS er den perfekte partneren å samarbeide med for å ta Invisible Tickets til markedet og få den implementert i systemene til jernbane- og kollektivtrafikkaktører aktører på verdensbasis. Den gjør reising stressfri og forbedrer forbrukeropplevelsen, sier Jeroen Plag, Global Head, Strategy & Innovation hos ING.

Om ING
ING er en global finansinstitusjon med en sterk europeisk base som tilbyr banktjenester gjennom sitt driftsselskap ING Bank. Formålet med ING Bank er å gi folk muligheten til å være et skritt foran i livet og i næringslivet. Med over 59 000 ansatte, tilbyr ING Bank banktjenester til kunder i over 40 land.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 55 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 614,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 27,9 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2023, og er børsnotert på BSE Limited (tidligere Bombay Stock Exchange) og NSE (National Stock Exchange) i India. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 14 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 9 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 56 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 601,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 29 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2024. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 15 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 10 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Nydalsveien 33, torgbygget