TCS mottar Top Employer-sertifisering for tiende år på rad

TCS mottar Top Employer-sertifisering for tiende år på rad

Årets sertifisering anerkjenner Tata Consultancy Services sitt aktive arbeid med å investere i videreutvikling av egne ansatte. TCS skal bidra til kompetanseheving for 20 millioner IKT-spesialister på tvers av Europa innen 2030.

Tata Consultancy Services (TCS) markerer jubileumsår med Top Employer-sertifisering etter nå å ha mottatt sertifiseringen i Norge for tiende år på rad.

– Vi jobber aktivt med at TCS skal være et sted hvor fag og trivsel er førsteprioritet. Derfor er denne sertifiseringen like viktig for oss i år som alle andre år. I en tid hvor AI og andre digitale verktøy utvikles i rekordfart er vi i TCS spesielt opptatt av å bidra til å dekke det digitale kompetansegapet. Dette er ikke bare viktig for å videreutvikle ferdighetene til våre medarbeidere, men også for at vi som samfunn skal møte digitale omveltninger med kunnskap, sier Rajan Maheshwari, landssjef for TCS Norge.

Sertifiseringen kommer som følge av TCS sitt arbeid og engasjement for å tette kompetansegapet og investere i neste generasjon med digitale talenter. TCS anerkjennes for arbeidet de gjør for å videreutvikle ansattes ferdigheter slik at de kan ta i bruk nye løsninger som generativ AI, samt arbeidet de gjør for å sikre mangfold på arbeidsplassen.

– Ekstraordinære tider bringer frem det beste i mennesker og organisasjoner. Og vi har vært vitne til dette i årets Top Employers sertifiseringsprogram: enestående prestasjoner fra årets sertifiserte arbeidsgivere. Disse arbeidsgiverne har alltid vist at de bryr seg om utviklingen og trivselen til sine ansatte. Ved å gjøre dette bidrar de til å berike arbeidslivet i sin helhet. Vi er stolte av å kunngjøre og feire årets gruppe med ledende arbeidsgivere som ser og fokuserer på mennesket, sier David Pink, administrerende direktør i Top Employers Institute.

Som en del av arbeidet for å tette kompetansegapet har TCS blant annet:

• Tatt del i EUs Pact for Skills, med et mål om å oppmuntre offentlige og private interessenter til å ta del i viktige aktiviteter innen kompetanseheving og kompetanseoverføring.
  • Jobbet aktivt med å sikre kompetanseheving for 20 millioner IKT-spesialister gjennom en rekke forskjellige samarbeid og partnerskap.
  • Gitt mer enn 150,000 av sine ansatte opplæring i generativ AI.
  • Jobbet med å få 25,000 ansatte sertifisert i Amazon Web Services (AWS) sine generativ AI-tjenester.
  • Lansert flere STEM-initiativer for å dyrke talenter og skape karrieremuligheter.

Om Top Employers Institute

Hvert år sertifiserer Top Employers Institute bedrifter som fokuserer på å sette sine ansatte først gjennom utmerket HR-praksis. De sertifiserer organisasjoner basert på resultatene fra deres «HR Best Practices Survey». Denne undersøkelsen dekker seks områder innen HR, inkludert personalstrategi, arbeidsmiljø, talentanskaffelse, læring, mangfold, likestilling og inkludering, velvære og mer.

Top Employers Institute er den globale autoriteten for kartlegging av høykvalitets «People Practices». Vi hjelper til med å akselerere slik praksis for å berike arbeidsplassen. Gjennom Top Employers Institute Certification Programme kan deltakende selskaper bli validert, sertifisert og anerkjent som en foretrukket arbeidsgiver. Top Employers Institute ble etablert for over 30 år siden og har sertifisert 2 052 organisasjoner i 121 land/regioner. Disse sertifiserte «Top Employers» har en positiv effekt på over 9,5 millioner ansatte globalt positivt.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 55 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 614,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 27,9 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2023, og er børsnotert på BSE Limited (tidligere Bombay Stock Exchange) og NSE (National Stock Exchange) i India. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 14 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 9 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 56 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 601,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 29 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2024. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 15 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 10 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Nydalsveien 33, torgbygget