TCS mottar Top Employer-sertifisering i Norge for niende år på rad

TCS mottar Top Employer-sertifisering i Norge for niende år på rad

Tata Consultancy Services (TCS) mottar nok engang «Top Employer»-sertifisering i Norge av Top Employers Institute. Ni år med «Top Employer»-sertifiseringer viser TCS sin dedikasjon til å skape en bedre arbeidshverdag gjennom utmerket HR-policy og personalpraksis.

- Det er alltid like gledelig å motta denne sertifiseringen. Pandemien har vist oss at en god arbeidsplass ikke bare må finne sted på kontoret. Selv etter tilbakevending fra hjemmekontor ser vi at det er viktig å tenke annerledes for å ta vare på ansatte både på og utenfor kontoret. Dette har vi jobbet aktivt for å sikre det siste året, og vi er svært takknemlige for at dette arbeidet blir anerkjent av Top Employers Institute, sier Rajan Maheshwari, landssjef for TCS Norge.

TCS sitt fokus på å skape en arbeidsplass som tar vare på ansatte har bidratt til relativt lav gjennomtrekk av ansatte og høy lojalitet på tvers av selskapets Europeiske team. Rundt 28 % av ansatte i Europa har jobbet i selskapet i minst ti år.

Hvert år sertifiserer Top Employers Institute bedrifter som fokuserer på å sette sine ansatte først gjennom utmerket HR-praksis. De sertifiserer organisasjoner basert på resultatene fra deres «HR Best Practices Survey». Denne undersøkelsen dekker seks områder innen HR, inkludert personalstrategi, arbeidsmiljø, talentanskaffelse, læring, mangfold, likestilling og inkludering, velvære og mer.

- Eksepsjonelle tider bringer frem det beste i mennesker og organisasjoner. Dette har vi sett i årets Top Employers sertifiseringsprogram. Disse arbeidsgiverne har alltid vist at de bryr seg om utviklingen og velferden til sine ansatte. Gjennom dette, beriker de i fellesskap arbeidslivet. Vi er stolte over å kunngjøre og feire årets ledende menneskeorienterte arbeidsgivere: Top Employers 2023,” sier David Plink, administrerende direktør i Top Employers Institute.

Om Top Employers Institute

Top Employers Institute er den globale autoriteten for kartlegging av høykvalitets «People Practices». Vi hjelper til med å akselerere slik praksis for å berike arbeidsplassen. Gjennom Top Employers Institute Certification Programme kan deltakende selskaper bli validert, sertifisert og anerkjent som en foretrukket arbeidsgiver. Top Employers Institute ble etablert for over 30 år siden og har sertifisert 2 052 organisasjoner i 121 land/regioner. Disse sertifiserte «Top Employers» har en positiv effekt på over 9,5 millioner ansatte globalt.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 50 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Løsningene TCS tilbyr leveres gjennom Location Independent Agile™, som regnes som en av industriens beste leveransemodeller.

Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 615,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 25,7 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2022, og er børsnotert på BSE Limited (tidligere Bombay Stock Exchange) og NSE (National Stock Exchange) i India. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 13 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Sverige, Norge, Danmark og Finland.

Følg @TCS_News for å holde deg oppdatert om TCS globale nyheter.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 56 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 601,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 29 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2024. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 15 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 10 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Nydalsveien 33, torgbygget