SAS True Traveller Wall ved Oslo Lufthavn

TCS og SAS tar den digitale passasjeropplevelsen til nye høyder

Oslo, 14. november 2017: Tata Consultancy Services, et ledende globalt IT-konsulentbyrå, har sammen med SAS lansert «True Traveller Wall» ved Oslo Lufthavn. Den digitale veggen tilbyr de reisende en mengde forskjellig informasjon, og er utviklet i samarbeid med SAS Innovation Lab.

«Dette er et av stegene på SAS sin reise mot å bli et heldigitalt flyselskap. Den digitale veggen viser nøkkelinformasjon for kundene slik at de på aller beste måte er informert og ikke minst blir underholdt.Løsningen fungerer ved at den aggregerer datakilder i sanntid fra forskjellige interne systemer og sosiale medier», sier Rajneesh Garg, TCS sin kundepartner for SAS.

«True Traveller Wall» vil snart bli introdusert i loungene på flyplasser verden rundt. Den har som hensikt å holde reisende informert og underholdt med fakta om f.eks antall reisende i et hvilket som helst øyeblikk, distansen reisende har flydd i inneværende år, og værmeldinger ved reisedestinasjoner verden rundt. Veggen har også mulighet til å spille informasjonsvideoer fra SAS og vise oppdateringer fra SAS sine sosiale medieplattformer i sanntid.

Ikke bare en skjerm
TCS har tatt i bruk de aller nyeste teknologier i utviklingen av den digitale veggen, inkludert Elasticsearch-teknologi, microserivces-basert arkitektur, og bruk av middelvarer for å vise ombordstigningsstatistikk i sanntid.

SAS har skrytt av den effektive utrullingen av den digitale veggen ved Oslo Lufthavn, men vektlegger at dette bare er begynnelsen på deres digitale reise. Neste fase vil innebære å tilpasse teknologien for å tilby reisende større interaktivitet.

«I fremtiden vil vi at brukere skal kunne samhandle med veggen og vise deres egne data ved å pare individuelle enheter med den digitale veggen. Vi ønsker at veggen skal fungere som et verktøy for interaksjon med andre reisende – den skal ikke bare være tall på en skjerm, men en plattform som bygger en følelse av samhold», sier Massimo Pascotto, Head of Technology Innovation & Labs

For mer informasjon
Mattias af Geijerstam
TCS Director of Communications, Nordic Region
mattias.afgeijerstam@tcs.com

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært tilstede i Norden siden 1991 og har omtrent 9.000 ansatte i Sverige, Finland, Norge, Danmark. TCS tilbyr en bred portefølje av IT-tjenester gjennom den unike TCS’ Global Network Delivery Model™ (GNDM™). Med en analytisk tilnærming, utviklet i den globale TCS Innovation Lab, tilbyr TCS sine kunder et strategisk fokus på verdiøkning og et sterkt fokus på digitale tjenester. Dette har gjort TCS til et naturlig valg for nordiske selskaper ved utvikling av digitale løsninger. I en rekke undersøkelser (utført av KPMG og Whitelane Research/PA Consulting) har TCS konsekvent blitt rangert som nummer én innen kundetilfredshet for nordiske IT-tjenester de siste åtte årene. I 2017 ble TCS for femte året på rad tildelt Top Employer in Europe-sertifikatet av Top Employers Institute, hvor Sverige, Norge og Danmark var blant de markedene der TCS var nummer én.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

Tata Consultancy Services er en organisasjon som tilbyr løsninger innen IT- og konsulenttjenester og forretningsutvikling. De har gjennom de siste femti årene bistått noen av verdens største selskaper med endringsprosesser. TCS tilbyr en konsulentledet, integrert portefølje av forretnings-, teknologi- ogingeniørtjenester og -løsninger. Dette leveres gjennom TCS sin unike og fleksible Agile delivery model, anerkjent som ledende standard innen software-utvikling.

Som del av Tata-gruppen, Indias største industrielle konglomerat, har TCS tilgang til over 390 000 av verdens beste konsulenter i 46 land. Selskapet inntektsførte USD 17,6 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2017, og er børsnotert på BSE Limited (tidligere Bombay Stock Exchange) og NSE National Stock Exchange i India. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende arbeid med samfunn rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 56 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 601,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 29 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2024. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 15 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 10 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Nydalsveien 33, torgbygget