Pressemelding -

TCS på ONS 2022: Accelerating the Energy Transition – The Race Towards Sustainability

TCS fortsetter sin satsning inn mot energisektoren og er til stede på energibransjens viktigste møteplass – ONS 2022 i Stavanger.

ONS er en av den globale energibransjens viktigste møteplasser. På årets konferanse, fra 29 august til 1 september, samles energibransjens største aktører i Stavanger for å diskutere fremtidens energisektor. Under forrige konferanse var det over 68 000 besøkende fra over 100 land, og mer enn 700 talere.

Til årets konferanse, stiller også TCS opp som utstiller og skal holde flere presentasjoner under «Techical Sessions». Med overordnet tema «Accelerating the Energy Transition – The Race Towards Sustainability», skal TCS bruke denne anledningen til å demonstrere rollen og verdien til IT og teknologi i den fremtidige energisektoren.

- Samarbeidet vårt med ONS er godt etablert. Vi ser svært glad for å kunne ta del i nettverket som ONS muliggjør og å være tilstede i Stavanger, sier Rajan Maheshwari, landssjef for TCS i Norge.

Blant andre bedrifter som er til stede er Equinor, Shell and Hydro. I tillegg har Tesla-sjef Elon Musk og Ukrainas president Volodymyr Zelenskyytalt under årets konferanse.

Teknologiens rolle i en mer bærekraftig energisektor

Å oppnå en net-zero-fremtid er et viktig mål for de fleste selskapene som jobber i energisektoren i dag, og er del av agendaen på årets konferanse. TCS tilbyr en rekke tjenester og produkter rettet mot energisektoren, og skal bruke årets ONS konferanse til å vise frem et utvalg av disse, både via standen sin og gjennom presentasjoner. Her vil det være fokus på hvordan teknologi kan brukes til å oppnå en mer bærekraftig fremtid. ‘Sustainable by design’, digitalisering for økt effektivitet og innovasjon innen energiteknologi er blant tjenestene som TCS skal presentere.

- Energisektoren vokser stadig. Men endring er avgjørende, hvis bransjen skal klare å levere på nye krav og klimamessige nødvendigheter. Her har teknologi en viktig rolle å spille. TCS har utrolig mye spennende å by på rundt innovasjon og omstilling i energisektoren, og vi håper å åpne øynene til mange for denne muligheten under konferansen, fortsetter Maheshwari.

Som del av TCS sitt opplegg på ONS stilles det ut en replika av Formel E bilen til Jaguar TCS Racing Team. TCS samarbeider med Jaguar Land Rover for å forbedre teknologien i den elektriske racing bilen. Denne bilen er et sterkt symbol på en fremtid hvor fornybar energi og ‘e-mobility’ er stadig mer i bruk. I tillegg vil det være mulig for besøkende på TCS sin stand å teste ut hvordan det er å kjøre en Formel E-bil i en simulator.

Mer informasjon

Mer informasjon om TCS sitt opplegg på ONS er tilgjengelig her: Accelerating the Energy Transition – The Race Towards Sustainability

• Økonomi, finans

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 50 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. TCS tilbyr Løsningene TCS tilbyr leveres gjennom Location Independent Agile™, som regnes som en av industriens beste leveransemodeller.

Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 592 000 av verdens beste konsulenter i 46 land. Selskapet inntektsførte USD 25,7 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2022, og er børsnotert på BSE Limited (tidligere Bombay Stock Exchange) og NSE (National Stock Exchange) i India. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 13 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Sverige, Norge, Danmark og Finland.

Følg @TCS_News for å holde deg oppdatert om TCS globale nyheter.