Gå videre til innhold
TCS satser stort på Azure OpenAI: planlegger å lære opp 25 000 ingeniører og lanserer generativ KI-tilbud

Pressemelding -

Tata Consultancy Services sitt Generative AI Enterprise Adoption-tilbud skal hjelpe kunder med å dra nytte av kraften i generativ KI (kunstig intelligens) for vekst og transformasjon.

Tata Consultancy Services (TCS) har utvidet partnerskapet med Microsoft og annonserer planer om å betydelig skalere ekspertisen innen Azure OpenAI. Selskapet lanserer sitt nye Generative AI Enterprise Adoption-tilbud på Microsoft Cloud, for å hjelpe kunder med å komme raskt i gang med sin KI-reise for å drive vekst og transformasjon.

TCS har over 50 000 ansatte som er trent i KI. Og med en dedikert Microsoft Business Unit (MBU), hjelper selskapet kunder med å dra nytte av KI gjennom dataanalyse og KI-tjenester på Microsoft Cloud. TCS er medlem av Microsoft sitt AI Council, og har Microsoft-spesialiseringer innen KI, maskinlæring og analyse på Azure. Nå planlegger de å lære opp og sertifisere 25 000 medarbeidere på Azure OpenAI, slik at de kan bistå kunder med å akselerere bruken av denne kraftfulle nye teknologien.

TCS lanserer også sitt Generative AI Enterprise Adoption-tilbud, som tar i bruk et transformasjonsrammeverk som kombinerer sektorkompetanse- og kunnskap med Azure OpenAI-ekspertise. Gjennom dette skal TCS bistå kunder med å lansere nye forretningsmodeller, forbedre kundeopplevelse, øke inntekt og forbedre produktivitet. Ved hjelp av dette rammeverket vil TCS og kundeteam sammen komme opp med KI-baserte løsninger for kritiske forretningsproblemer, utvikle «proof of concept» på Azure OpenAI, lage veikart for løsningene, hente inn tilbakemeldinger fra interessenter, videreutvikle modellene, bygge tilstrekkelig sterke rekkverk og lansere løsningene.

I tillegg til å hjelpe kunder med å ta i bruk generativ KI ved hjelp av Azure OpenAI, jobber også TCS med å utvikle sin egen pakke med produkter og plattformer for å dra nytte av den nye teknologien.

‒ Generativ KI revolusjonerer hvordan bedrifter kan øke inntektene, skape nye innovasjoner og bli mer produktive. Dette har potensial til å gjøre alt raskere, bedre og mer kostnadseffektivt, sier Siva Ganesan, leder for Microsoft Business Unit i TCS. Med TCS sin Generative AI Enterprise Adoption kan våre felles kunder skape nye vekstmuligheter og begi seg ut på en spennende innovasjonsreise, veiledet av vår KI-ekspertise og dybdeforståelse av Microsoft Cloud, fortsetter Ganesan.

‒ TCS sin Azure-baserte Generative AI Enterprise Adoption, gir kundene informasjonen og ressursene de trenger for å dra nytte av kraften i KI for å akselerere innovasjon og forretningsvekst, sier Kelly Rogan, CVP, Global System Integrators and Advisory Partners, Microsoft.

Med over 50 000 Microsoft-sertifiserte medarbeidere har TCS sin Microsoft Business Unit (TCS MBU) fullført mer enn 1000 vellykkede Azure-prosjekter for hundrevis av globale kunder, noe som gjør dem til en av de mest anerkjente partnerne i økosystemet til Microsoft.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 55 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 614,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 27,9 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2023, og er børsnotert på BSE Limited (tidligere Bombay Stock Exchange) og NSE (National Stock Exchange) i India. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 14 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 9 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 56 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 601,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 29 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2024. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 15 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 10 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Nydalsveien 33, torgbygget