TCL utvider 2022 4K TV-sortimentet med TCL P735 – 4K HDR Google TV med eksepsjonell hjemmeunderholdning

TCL Electronics lanserer nå sin nye 4K HDR Google TV, P735, på det nordiske markedet. Den er fullspekket av fin funksjonalitet og et luksuriøs kantløs metalldesign, og sport- og filmelskere kan glede seg til en virkelig prisgunstig TV – som også nå kommer i jumbostørrelsen 85 tommer.

TCL Electronics, Oslo, 24. februar 2022 – TCL Electronics presenterer nå enda en Google TV-modell med 4K HDR, P735-serien, som leverer både utmerket audiovisuell ytelse og fantastisk hjemmeunderholdning. P735-serien vil bli tilgjengelig gjennom utvalgte nordiske forhandlere i løpet av april i størrelsene 43, 50, 55, 65, 75 og 85 tommer.

Mye TV for pengene
P735-serien er en TV i mellomsegmentet som er fullspekket av funksjonalitet, og har et innovativt kantløs metalldesign for å passe inn i nordiske hjem. Den tilbyr 4K og bredt fargespekter, og er utrustet med HDR 10 for profesjonell audiovisuell bildegjengivelse. Den har også MEMC-filmbehandling, som tilbyr myke overganger for raskt innhold som sport og actionscener. HDMI 2.1-teknologiene ALLM (Auto Low Latency Mode, eller game mode, som stiller inn den laveste responstiden for spill), og eArc støtter høyere videooppløsninger og raskere oppdateringsfrekvenser med høyere overføringshastighet og -kapasitet. Dolby Vision og Dolby Atmos gir både TV- og filmseere virkelig oppslukende hjemmeunderholdning.

Med HDR Multi Format kan brukere av TCL P73-serien få 4K HDR-bildekvalitet gjennom støtte for HDR10, HDR HLG, HDR10+ og HDR Dolby Vision. Uansett om brukeren ser på Dolby Vision-materiale på Netflix eller Disney+, eller HDR 10+-innhold på Amazon Prime Video, vil denne 4K HDR TCL-TV-en alltid støtte det beste formatet.

Da en responsiv TV er like viktig som fantastisk bildekvalitet for å nyte en optimal spillopplevelse, har TCL P73-serien Game Master. HDMI 2.1 sørger for kompatibilitet med de nyeste generasjonene av spillkonsoller og støtter funksjoner som ALLM som lar videospillkonsollen eller PC-grafikkortet bytte TV-innstillingen til spillmodus automatisk for å oppnå den laveste inngangsforsinkelsen på under 15 ms. Derfor er TCL P73-serien en av de offisielle TV-modellene for Call of Duty®.

TCL P735 kommer også med Google TV, som inneholder uendelige innholdsalternativer samlet i strømmetjenester som er kun et tastetrykk unna. P735s innebygde Google Assistant gjør enkel stemmestyring mulig, og med støtte for TCL Magic Camera og Google Duo-appen har brukeren tilgang til interaksjon og videosamtaler med familie og venner på en lettvint måte, nå enda enklere enn tidligere.

Spesifikasjoner i korte trekk:

• 4K HDR
  • Bredt fargespekter
  • 60 Hz Motion Clarity
  • Multi HDR-format
  • Dolby Vision
  • HDR10
  • Game Master
  • HDMI 2.1 ALLM
  • Dolby Atmos
  • Google TV
  • Google Assistant
  • Google Duo
  • Kompatibel med Alexa
  • Netflix, Amazon Prime, Disney+
  • Kantløst metalldesign

Tilgjengelighet og priser
P735-serien blir tilgjengelig i slutten av april via utvalgte forhandlere, i størrelsene 43, 50, 55, 65, 75 samt 85 tommer og til veiledende cirkapriser fra 5 990, 6 990, 7 990, 9 990, 14 990 og 17 990 NOK.

TCL Electronics ble grunnlagt for 40 år siden og har vokst til å bli et av verdens største selskap innen forbrukerelektronikk. TCL driver egne produksjons- og FoU-sentre over hele verden med produkter som selges i over 160 land, og er rangert som nummer to målt etter globalt TV-salgsvolum i 2021. TCL spesialiserer seg på forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk, alt fra TV-er og lydprodukter til smart hjemmeelektronikk. www.tcl.com